I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Led Zeppelin's bästa? ..

Övrig musik - Rock, pop & annat

2008-01-15 15:11

Led Zeppelin's bästa? ..

ja, som rubriken lyder. Vilket tycker ni är Zeppelins bästa album? motivera gärna, har just börjat intressera mig mer för dom så jag vill mest ha tips på vad man bör börja med att lyssna på..

..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2008-01-16 01:13
jag har egentligen inget här att göra iom att jag inte alls lyssnar på Led Zeppelin men jag måste ändå poängtera hur fantastisk låter "Dyer Maker" är.

Du ville ha album men jag har bara en låt att komma med, med det är en jävla bra en.

2008-01-16 17:04
Led Zeppelin IV är ett riktigt bra album.
Bronx

2008-01-16 17:14
Led Zeppelin är och förblir det största rockbandet genom tiderna, hands down.

Men jag måste, trots tonvis med eminenta album, säga att de kommer till sin rättvisa live. Led Zeppelin DVD och den nyligen remastrade versionen av The Song Remains The Same är helt klart rätt stället att börja på. Den energi de levererar live är enligt mitt tycke fullständigt oöverträffad.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-01-18 13:42
Physical Graffiti har gjort ett jävla bra intryck på mig. Har iofs inte så många skivor med zeppelin så jag har å andra sidan kanske inte så jävla mycket att jämföra med!:)
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-01-18 19:05
den där "best of" ska vara bra har jag hört...
http://www.kommandot.se/wp/

2008-01-18 21:40
-> IV <-

(jävla whoa som inte tillåter korta inlägg.
•pave paradise•

2008-01-19 14:22
led zeppelin III tycker ja själv e e den bästa skivan dom har släppt

2008-01-19 15:17
Led Zeppeli IV är bra, men min favorit är House of holy (tror jag den heter)

2008-01-19 15:26
Houses of the Holy :)
•pave paradise•

2008-01-20 11:28
IV is the shit, i och för sig den enda skiva jag verkligen lyssnat mig in på än så länge.
12.

2008-01-20 17:52

IV är en bra "introduktionsskiva", känner många som börjat med att lyssna på den. Själv tycker jag att Led Zeppelin I är deras bästa då "Your time is gonna come", "Babe I'm gonna leave you", "Dazed & confused" och "Good times, bad times" hör till mina favoriter. Fast ja, det finns ju så jävla bra låtar på 2-4 också samt Houses of the Holy och Psychical Graffitti.:P
 Jag tycker man kan vänta med "Coda" och "In through the Out door" sedan spelar det ingen roll vilken skiva man väljer och i vilken ordning, varför inte börja kronologiskt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-20 17:54
*Physical Graffiti
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-20 17:54
In Through The Out Door har jag en liten förkärlek för, men det är nästan bara för att den är inspelad i Stockholm...
•pave paradise•