I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad tycker ni om Babyshambles - Shotter's Nation

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-10-03 14:13

Vad tycker ni om Babyshambles - Shotter's Nation

Den släpptes i dag, vad tycker ni? Personligen tycker jag den är minst lika bra som Down in albion (förra skivan). Starkaste spåren enligt mig är There She Goes och French Dog Blues.

”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”

2007-10-03 14:48
There she goes var det någon annan som sa var en av de bättre på skivan, funderar på om man skall ta med sig denna hem ikväll, får se vad det finns för alternativ.

Hur påminner stilen om man jämför med förra, är den likadan?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-10-03 15:00
Jag tycker ärligt talat den är bättre än down in albion.
Flera starka låtar men lost art of murder är nog ändå mitt favorit spår.
En låt jag lyssnat på mycket innan men som fortfarande är lika bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-03 15:08
Alltså tja det är fortfarande ganska skramligt etc, dock känns det mer säkert, mdet låter ju definitivt babyshambles, vet inte riktigt vad jag ska säga egentligen mer än att om du gillade down in albion kommer du gilla denna också.
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”

2007-10-03 16:41
Jag tycker skillnaden överlag jämfört med Down in albion är rätt stor,  mest produktionsmässigt men denna känns bättre i sin helhet när down in albion var ruggigt bra men för många toppar och dalar på den.

Jag tycker den är betydligt mer lättlyssnad än tidigare Babyshamblesmaterialet, det känns som att de tagit med sig det bästa från D.I.A och fått till det riktigt bra. Jävligt svårt att välja ut favoriter såhär men jag har haft mina favoriter sen tidigare sessionsläpp som french dog blues-sessionens osv.

Men ska man välja favoriterna så får jag säga You talk, UnBilotitled och Lost art of murder.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-03 16:44
Tycker den är över förväntan, soundet är inte lika splittrat och trasigt som på Down in Albion. Enligt mig påminner den dessutom mer om Libertines alster än förra plattan och det är ju aldrig fel.

Så på det hela taget är det en bra skiva. Vågar nog säga att den är väldigt bra till och med. 4 av 5 bananer i betyg. Fast fortfarande inte like bra som Up the bracket och The Libertines...

2007-10-03 16:50
Men samtidigt mycket bättre än Waterloo to anywhere.

2007-10-03 17:21
Väldigt sant. Carl Barat utan Doherty blir alldeles för städat och tråkigt. Kan säkert räknas som helgjutet, men likförbannat ganska tråkigt. Tycker jag det vill säga...

2007-10-03 19:32
Måste flika in på det att jag tycker Waterloo to Anywhere är rätt ok, den har ju ett par guldklimpar tex Doctors and Dealers. men överlag är den ganska tråkig. Men det är ju så att Pete och Carl är bäst tillsammans, det är bara dom själva som inte förstår det.

2007-10-03 20:14
dom har stulit från Booker T & the Mc G's-"Time is Tight"
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-10-03 20:34
man har ju hört flera spår från skivan (i andra versioner) vilket jag tyckte var lite tråkigt, sänkte spänningen rätt mycket liksom. annars en väldigt bra skiva och pete slutar inte leverera guldkorn och mindre bra låtar..
Anima Sola

2007-10-04 14:06

Har inte hunnit lyssna så mycket än men det jag har hört har jag gillat. Tycker det är mer Libertines stil på denna platta än på DIO.

Carry up the morning, There she goes, Delivery är hittils de bästa.

Jadu...

2007-10-04 14:36
har lyssnat igenom skivan nu, men måste säkerligen lyssna mer.

men jag kommer ihåg när jag lyssnade på down in albion första gången, då var det: shit, vilka är detta känsla man fick, men det får man inte nu, men det kanske är för att man vet vilka det är nu;)

nä men det jag menar, jag tycker inte att denna skiva håller samma klass som första.
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2007-10-04 18:23

Lyssnar nu, Carry up in the morning är skön, Lost art of murder lät bättre när han körde den live på Jonathan Ross Show.  Delivery har inte satt sig, kanske blir bättre med tiden...

New Zealand Why not?

2007-10-04 19:37
skivan var faktiskt över mina förväntningar, hade trott på ett riktigt bakslag om jag ska vara ärligt.. there she goes är skönast
hets, stress, fest!

2007-10-04 20:12
You talk och Baddie's boogie bara växer och växer!

2007-10-05 00:13
Baddies Boogie är fin, likaså There She Goes. Men stora behållningen med skivan är Lost Art of Murder, förmodligen det vackraste Pete någonsin gjort.

Överlag känns skivan trött och välpolerad. Produktion är väldigt slätstruken och en del låtar känns som om de är gjorda av ett coverband som sedan beslutat sig för att "fortsätta i samma anda".
Skivan är en axelryckning varken bu eller bä, man kan lätt glömma bort den.
Nej fel producent, och de borde ha släppt en EP istället eftersom låtmaterialet inte räcker.

Ack vad jag saknar Libertines.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2007-10-07 15:43
carry on up the morning, there she goes, french dog blues och deft left hand är ju dom som funkar. fast ingen låt som fastnar speciellt mkt. skulle isf vara deft left hand.
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2007-10-15 22:51
Jag tycker att den är riktigt bra =)