I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Led Zeppelin återförenas för en spelning

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-09-13 10:50

Led Zeppelin återförenas för en spelning

omgomgomgomg! det som suger är att jag inte har någon möjlighet att sticka dit :( otroligt trevliga nyheter nevertheless, måhända kan en framgångsrik konsert leda till flera ^_^

LÄNK

Look with your own eyes - See with your own mind

2007-09-13 11:30
Äckligt jävla bra! Fast om  man tänker på hur jävla lång tid det har tagit från att Bonham dog till det här så lär man väl få vänta bra många år till om dom bestämmer sig för en turne.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-09-13 11:33
Pre-registered? Hell yes I have.

För någon anledning är jag sur över att Dave Grohl inte erbjudits att få spela trummor på denna spelning...
•pave paradise•

2007-09-13 11:54
lhabia X0

Men skojar du eller? Grohl i all ära (jag avgudar honom), men har du ens hört Jason Bonham? Rekommenderar Jason Bonham Band - In the Name of My Father - The Zepset, så får du en hum om hur äckligt lik sin farsa han faktiskt är :) Få som kan fylla Bonhams skor, skulle iofs kunna tänka mig att Aynsley Dunbar skulle göra ett bra jobb också.

2007-09-13 11:56
PenDragon:

Nej, det är just det, jag har aldrig hört Jason spela :$ Bara att jag för någon anledning alltid tänkt mig Grohl ta den platsen, trots att jag ändå VISSTE att Jason fanns och spelade trummor och allt. Dave skulle kunna dö lycklig om han fick spela dessutom :P
•pave paradise•

2007-09-13 11:59
Jo jag tror dessutom att Grohl skulle göra ett bättre jobb än väldigt många andra, men det känns sjukt passande att just Jason Bonham tar platsen :) Nog skulle han dö lycklig alltså, med tanke på hans Bonhamdyrkan ^^

2007-09-13 12:08
Självfallet ju, om man har originaltrummisens son som dessutom verkar vara en bra trummis så är det ju självklart att han ska spela. Vore ju dessutom inte riktigt Led Zeppelin om Grohl fick hoppa in, då Grohl ändå är lite mer än your average rockstar, om du förstår vad jag menar.

Läste en artikel om hur Grohl slutade vara nervös inför spelningar och möten med legender någon gång i slutet av 90-talet. Enda tills han fick möta John Paul Jones för "In Your Honour" och skaka hand med Jimmy Page på Q awards :) Så jo, han skulle nog dö på stubben med ett flin där någonstans under allt skägg.
•pave paradise•

2007-09-13 13:41
Jo jag är med på vad du menar :) Mmm, läste den artikeln också, samarbetet med John Paul Jones beskrev han ju dessutom som den händelse efter vilken han kunde dö lycklig ^^

2007-09-13 20:59
dom körde la nån spelning med bonhams son på 80-talet oxå?
skriv kort, helst inte alls

2007-09-13 21:03
•pave paradise•

2007-09-14 09:23
jo det är itne första spelningen sen splittringen, dom spelade på någon live aid gala i mitten av 80 talet

2007-09-15 01:04
helt sinnes! :O grattis till den som får tag i en biljett.

2007-09-15 01:04
tag på*. trött.