I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-31 00:12

Beatles

Varför splittrade Beatles??

2007-07-31 00:14
Yoko Ono.
<br>
Moderator

2007-07-31 00:16
finns ju bra mycket teorier om det där och olika åsikter, kolla in beatles anthology dvderna så får du lite svar. det var rätt turbulent på slutet. managerstrul, inspelningstrul, kreativa skillnader...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-07-31 00:32

Yoko Ono har väl en del med saken att göra, men på det hela taget handlade det väl om egon, främst John Lennons ego.

Inspelningsstrulet var väl t.ex. direkt relaterat till Lennon och Ono, va?

Moderator

2007-07-31 00:35
jo det var det väl. yoko tjatade, paul kuka ur. var det inte han som stack från let it be eller var det typ ringo som gick AWOL?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-07-31 00:55
hade det inte varit för media påträngade sätt så hade säkert beatles kommit bättre överens vilket kan ha varit en av faktorerna , men samtidigt så var det nog bäst att dem la av i tid
i got this guitar and i learn how to make it talk

2007-08-01 18:54
Var det inte tjafs mellan Lennon o McCarthney om ordningen på namnet där det står vem som skrivit låtarna?
<br>

2007-08-01 18:57
Var det inte det där med att McCarthney dog innan Sgt.Peppers släpptes, och bandet försökte dölja det?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-01 19:02
Brunsås
Hmm.. Heh, ja det är ju en gissning... ;)
<br>

2007-08-01 19:24
Spelar det någon roll? De höll på ganska länge och släppte många skivor. De var klara helt enkelt.     
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2007-08-02 17:40
Med tanke på skiten som kom från Lennon och McCartney åren efter Beatles är det väl tur att de splittrades när de gjorde. Den enda som lämnade bandet med värdighet och fortsatte göra bra musik är George Harrison.

Men som jag har förstått det av två Lennonbiografier var det väl typ en kombination av Lennons ego/Lennons fru och att de ville olika saker och inte var vänner längre. De var ju splittrade i nåt år innan det blev officiellt, allt bara rann ut i sanden.

Var det inte nåt strul med hur Apple skulle skötas, eller var det efteråt?
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com