I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Florecne Valentin - Påkerkväll i vårbygård

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-07-04 17:12

Florecne Valentin - Påkerkväll i vårbygård

Är det någon mer än jag som diggar denna underbara låt..
Guldkorn :)

Brukar inte lyssna på sånna här låtar, men denna va phet !!

Men erkänn snubben låter lite som håkan?

Highfive anyone, anyone?

2007-07-04 22:38

Jag tycker att han låter som håkan
och jag tycker att hans musik låter som en blandning av suburban kids with biblical names och per gessle
trots gessle så blir det dock bra

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-04 22:41
Ah, de kanske det är !
Han verkar sköön!
Highfive anyone, anyone?

2007-07-04 22:41

tycker nog kanske att det är en av hans bästa låtar förövrigt
jävligt fett med the clash möter Peps persson

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-05 09:21
Hela skivan är ju trevlig. Ok alla låtar kommer inte upp i samma klass som pokerkväll men de fyller sin funktion. Nu minns jag inte vad sista låten heter på skivan men den är fan fantastisk!

2007-07-05 16:56
Jävla Clash-plagiat.

2007-07-05 17:08
ett "Rudie can´t fail" ripp.
men helt ok, mycket bättre en mycket annat...

Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-07-05 17:34
Har itne hört fler låtar, hoppas jag snubblar över nån mer :D
Highfive anyone, anyone?

2007-07-05 19:01

sjukt bra!

2007-07-05 23:15
Är det någon slags ny skiva, eller nåt? Jag gillade en hel del på en fullängdare jag har liggandes nånstans, men den är ganska gammal? Minns jag inte fel har jag gamla EPn också.

2007-07-05 23:27
Ja men nu minns jag mer, Johnny Drama heter skivan, och jag minns att steget bort från Dexys och Håkan var ganska positivt, trots att Allt dom bygger upp... var skitbra. Men nu är det tydligen Håkan som spökar igen?

2007-07-05 23:40
Fast detta tycker jag inte är lika dansant som Håkan. Om man bortser från Pokerkväll... så är det få låtar som är omedelbara hittar. Jag har lyssnat igenom skivan ett antal gånger nu och den blir bara bättre och bättre.

2007-07-17 18:49

tycker inte alls det låter som håkan och det är väl mer en hyllning till the clash än en ripp? sen är för övrigt florence valentin inte en han utan ett band

2008-02-21 00:18
Sitter och lyssnar igenom skivan nu.

Har verkligen fastnat för Allt har ett slut, Upp på det sociala ner på systemet och det skulle inte vara jag. Det faktum att han är från Haninge gör det hela så genuint.
 DIF!

2008-02-21 00:19
Ja eller dom, då :)
 DIF!

2008-02-21 00:57
Det genuina med det förstörs ju med att love är född och uppvuxen på östermalm, gick adolf fredrik och östra real och sedan flyttade till haninge
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-02-21 07:14
Jag tycker det genuina blir ännu genuinare, fast sådant är jag förstås inte det minsta intresserad av.

Däremot är skivan jättebra! Jag vet inte hur många melodier som är snodda, men de tangerar ju någon slags Håkan-rekord här. Jag älskar det! Asbra att lägga lite svensk punk ovanpå klassiska pop-, rock- och souldängor. Loves sång känns, om än begränsad, väldigt känslosam. Fast jag måste ha texthäftet med mig för att begripa vad han sjunger hälften av gångerna, haha.

2008-02-21 09:35
Användaren är inte inloggad springsten P17

Haha ja Doktor Kosmos hävdar ju så i alla fall, i övrigt har jag ingen aning.

Användaren är inte inloggad Eksem P25

Det är väl snarare än hyllning till the clash än en rip-off?
 DIF!

2008-02-21 12:54
"Det är väl snarare än hyllning till the clash än en rip-off?"

Njae, eller, det är inte som att jag bryr mig. Jag är uppväxt på samplingsmusik så jag tycker ju inte att det är något konstigt att ta en melodi och göra något nytt med den. Jag ska väl kalla det ett lån snarare än en stöld. Men jag skulle inte använda uttrycket hyllning.

Och det är ju flera melodier som är lånade, Upp på sociala lånar ju t.ex. Fast jag kommer inte ihåg vilken, eftersom jag är dum i huvudet. Jag är rätt säker på att det är en northern soul-låt i alla fall. En kollega hävdar även att 16 ton har lånat från nån brittisk hit, men kunde inte namnge den.

2008-02-21 13:06
Eksem P25

All right then, men det låter fortfarande bra :)
 DIF!

2008-02-21 18:23
16 ton är lite av en rip-off på The Clash's låt The Magnificent Seven om jag inte missminner mig.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-02-28 10:32
aldrig hört talas om denna grupp då jag bara lyssnar på folk som började sin karriär någonstans mellan 1920talet och sent 70 tal..

men bob tipsade i en nattråd så jag itunesade denna skivan och blev positivt överraskad...som vissa sagt är det lite clash, lite håkan och lite annat..

de e väll egentligen bara texterna som dom inte lyckas i fullt ut, men titelspåret e ju hur jävla bra som helst..

annars tycker jag den låten "inte varit jag" eller vad den heter är riktigt bra..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här