I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Smashing Pumpkins - Zeltgeist

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-07-02 00:10

Smashing Pumpkins - Zeltgeist

Tyckte att skivan kunde få sig en ny tråd nu när den (snart) finns tillgänglig!

1. Doomsday Clock                                  3:44
2. 7 Shades Of Black                               3:17
3. Bleeding The Orchid                             4:03
4. That's The Way (My Love Is)                     3:48
5. Tarantula                                       3:51
6. Starz                                           3:43
7. United States                                   9:53
8. Neverlost                                       4:20
9. Bring The Light                                 3:40
10.(Come On) Let's Go!                             3:19
11.For God And Country                             4:24
12.Pomp And Circumstances                          4:20

Jag är (inte helt oväntat) väldigt imponerad än så länge. Känns lite som en kompromiss mellan Machina - The Machines of God och Siamese Dream på en del spår. Introt på Bleeding The Orchid drar närmast mina tankar till en blandning av Kingston Wall och Pink Floyd med inslag av Corgans überdistade gitarr, sjukt bra helt enkelt. Solot i Bring The Light är inte fel någonstans heller.

Ah, jag är mycket nöjd efter andra lyssningen :)

Åsikter!

Look with your own eyes - See with your own mind

2007-07-03 13:26
Intresset för Smashing Pumpkins är SÅ lågt? :) LIIIIIIITE besviken blir jag allt.

2007-07-03 15:33
jag väntar tills jag kan få den i handen. jag har inga högre förväntningar egentligen, hoppas mest på mycket gammalt när dom kommer till cirkus i augusti. om nu inte denna skulle visa sig vara nån sorts mästerverk, av en händelse.
skriv kort, helst inte alls

2007-07-04 10:58
Soulchild P22

Har mitt ex förbokat, men sannolikheten att jag ska vänta med att LYSSNA tills jag har den i handen är inte speciellt stor, ljudet är och förblir det viktiga för mig ;)

Back-in-town

X antal låtar med hitpotential, no doubt, det är dock något jag bryr mig mindre om :P Dock är skivan förbannat bra, ännu bättre efter x antal genomlyssningar.

2007-07-04 10:59
Chamberlain briljerar som fan bör tilläggas :)

2007-07-04 16:00
Är den värd att ladda ner då?

Jag läste nämligen att det bara var två bra låtar men det var alltså fel?
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2007-07-04 21:44
Doomsday Clock var visst med i soundtracket för Transformers, klart kul att höra den helt plötsligt :) Oväntat dessutom.

Back-in-town

Om du bara har beundrat på avstånd har du måååååånga skivor att njuta dig igenom :)

GrönaJätten

Påstår någon att det bara finns två bra låtar har vi även två möjliga alternativ: Personen i fråga är döv eller personen i fråga gillar inte Smashing Pumpkins.

De som gillar Smashing Pumpkins kommer att gilla detta albumet, no doubt.

2007-07-05 14:40
Shiiit! Visste inte att det gick att få tag på ännu. Återkommer efter några lyssningar.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2007-07-05 15:15
Hit it :) Den växer (i sedvanlig ordning) efter varje genomlyssning.

2007-07-05 16:51
Fy satan vad bra skiva! Om man gillar pumpkins så kan man inte tycka denna skivan är dålig som PenDragon skrev.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2007-07-06 11:50
Tack, skönt att jag inte är ensam om att tycka det :) Hela skivan skriker ju verkligen Smashing Pumpkins!

2007-07-08 01:07
Jag gillar Smashing Pumpkins, och gillade skivan. Ingen "Mellon Collie..." dock, men det hade jag inte väntat mig heller. Kul att se att dom fortfarande levererar, eller vad man säger.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-07-08 14:12
Galet tungt i natt, bådar väldigt väldigt gott inför augusti :) Sjukt kaxigt att öppna med en än mer utflippad och trippig version av United States, way to set the pace ^^

2007-07-11 11:45
Hm...kanske borde plockat upp den på Roskilde alltså..crap..får lyssna o bestämma mig..
•pave paradise•

2007-07-13 20:11
kör första genomlyssningen nu...precis som ryktet säger så känns det som att billy tappat en hel del kräm i rösten

men nog är det en pumpkins-skiva alltid
skriv kort, helst inte alls