Panteras version av planet caravan knäcker black sabbaths orginal med hästlängder.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Frank Bennett - Under the bridge (RHCP)
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Ebba grön -Staten och kapitalet (blå tåget)
skvattgalen P26 du är uppenbarligen skvatt galen, det finns inte att ebba grön gör den låten bättre. all mening med låten försvinner när ebba grön gör den, dom gör det bara till någon partydänga där låtsas-punkare kan stå och hoppa o sjunga med i refrängen och tro att dom är politiskt medvetna. tvi
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
att nämna johnny cash på såna här listor är lite fusk, eftersom han, säger jag utan att vara nåt fanatiskt fan, praktiskt taget gör alla covers bättre än originalen.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
tamburin: hehe det var roligt sagt men sant!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Lauryn Hill: Can't Take My Eyes Off Of You
Annars kryllar det av låtar i den här tråden jag INTE håller med om. Alldeles särskilt Broder Daniel: Shoreline! Och Ahmad förstås...
Håller med om BD. Förstår inte varför inte Ternheim ändrar raden "I'm not the boy I used to be" till girl ... Så enkelt gjort.
http://www.toptensomething.blogg.se
Åkersberga, jag ser din poäng, och jag håller nog delvis med när jag läser det. Men samtidigt kan jag tycka att Ebbas version har åldrats bättre. Det finns ju andra blå tågetlåtar som jag tycker åldrats bättre i jämförelse, exempelvis, vad heter den nu, konsten fru ramona, eller bara fru ramona.
Soul Survivor Vem gör originalet på den Lauryn Hill-låten?
<br>
Frank Tovey-"Sam Hall" vs Johnny Cash-"Sam Hall" vet inte om det räknas som en cover eftersom det är en gammal irländsk visa som båda har tolkat. Cash var före men Toveys är hästlängder bättre..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Celine Dion - All by myself Elvis Presley - Amazing Grace Lauryn hill - Killing me softly Thomas Wij Andersson - Evighet
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Pascal-"Hungrigt Hjärta" orginal Bruce Springsteen-"Hungry Heart"
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Rookie: Tror orginalet, eller iaf kändaste versionen, var Frankie Valli.
Här finns en lista på väldigt många som sjungit in den.
metallica - whiskey in the jar cradle of filth - no time to cry ???worm (kommer inte ihåg band namnet just nu) - Losing my religion
Omae wa jowai
Therapy? - Diane (husker du)
Ni kanske undrar varför kvaliteten på filmen är som den är... ja, det är ju bara för att det är så.
vad heter den där earth wind & fire-låten som d'angelo kör live ibland...can't hide love? helt sanslös.
skriv kort, helst inte alls
Smashing Pumpkins - Dancing in the Moonlight (Thin Lizzy)
Sjukt bra låt..
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Obadiah Parker - Hey ya(outkast).
skitsystem gör beväpna er bättre än ebba grön earth crisis gör holiday in cambodia bättre än dead kennedys slayer gör inte guilty of being white bättre än minor threat, men bara grejen att de gör den räcker sepultura gör nästan bullet the blue sky bättre än u2 att refused gör back in black är stentufft (och de gör INTE half mast bättre än born against. aldrig!)
http://www.kommandot.se/wp/
Placebo - Running up that hill (Kate Bush)
känns lite fel att säga det, men ministry gör lay lady lay bättre än bob dylan...
http://www.kommandot.se/wp/
Faith No More - Easy (Lionel Richie/The Commodores).Elvis Presley - Early Morning Rain (Gordon Lightfoot).Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen).Jimi Hendrix - Hey Joe (kommer just nu inte ihåg namnet på r&b-gruppen som gjorde originalet).Jimi Hendrix - All along the watchtower (Bob Dylan).Primal Scream - Slip inside this house (13th Floor Elevators)Pantera - Planet Caravan (Black Sabbath)The Clash - Police & Thieves (Junior Murvin)The Clash - Armagideon Time (Willie Williams)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.