Den bästa låttiteln ever?
Vilken är den bästa låttiteln enligt dig? personligen tycker jag att "maskrosbarn" är bra. det är kort men säger samtidigt vad låten kommer att handla om...
"only god can judge me". mer sanning finns knappast i en låttitel :)
sant sant... finns grymt många som är bra men svårt att komma på när man sitter och tänker så det knakar :)
vad betyder maskrosbarn? sånt som växer upp oönskat i diket mellan vägen och järnvägen?
"I think the mainstream sucks" - John Frusciante
nej, man kan säga att ett maskrosbarn är ett barn som går sin egen väg i tex en familj med en morsa som är alkoholist. barnet bestämmer sig redan tidigt att inte ta nån skit och försöka att inte påverkas av familjesituationen. kanske flyttar hemifrån tidigt, är duktigare i skolan än dom flesta andra, men är ganska reserverad. det brukar oftast finnas minst ett sådant barn i missbrukarfamiljer.
"I was a teenage handmodel" av Queens of the Stone Age.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
"I've got a rocket in my pocket" av Jimmy Lloyd eller varför inte mina gamla tonårs hjältar Manics "IFWHITEAMERICAFORONEDAYTOLDTHETRUTHTIT'SWORLWOULDFALLAPART" (det ska stå ihop skrivet)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
"No Head, No Backstage Pass"
http://www.toptensomething.blogg.se
håller med Drogo_05 F0 där asså !.. only god can judge me är nog en av dom bästa . men svårt att avgöra finns väldigt många fler bra låt namn peace !
SunShine Reggae!.
bitch niggaz
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
U,U,D,D,L,R,L,R,A,B,Select,Start
skriv kort, helst inte alls
we don't take hits, we write them - fall out boy
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Human After All
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
23 Lubed Up Schizophrenics With Delusions Of Grandeur ellerCaptain Gaydar Turn On Your Radar ellerAnything Jesus Does, I Can Do Better Det är svårt att välja en favorit, liksom. ;) The Locust, alltihopa. Som Anal Cunt fast mer absurda.
This is how we do in the XR2 myspace.com/birchstreetproject
Talking Bear Mountain Picnic Massacre Blues med Bob Dylan Så jävla hård och lång titel
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
Divine Moments of Truth av shpongle, helt klockren tolkning av förk. DMT :)
Procreate, receive compensation.
Roky Erickson - Click Your Fingers Applauding the Play
Omnia est Faeces
Bob Dylan är rätt bra på titlar: It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) Subterranean Homesick Blues Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again Cannibal Corpse - Orgasm Through Torture Daniel Johnston - Tears, Stupid Tears Machine Head - Real Eyes. Realize. Real Lies Lite variation på anlednigarna till att titlarna är så bra med :)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Justifan!Håkan Hellström - "Jag Hatar Att Jag Älskar Dig Och Jag Älskar Dig Så Mycket Att Jag Hatar Mig " är nog den bästa svenska titeln. Bästa svenska text tillsammans med diverse Vreeswijk för den delen också...
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Exit Music (For a Film) Radiohead
Beyond K-Line, barely got our money back!
Dachau Blues - Captain Beefheart (för grov?)A ship arriving too late to save a drowning witch - Frank Zappa http://www.tommcmahon.net/images/zappashiplate.jpg Och min favorit (just nu iaf)My head is my only house unless it rains - också Captain Beefheart
"I think the mainstream sucks" - John Frusciante
"I must be a proctologist because i deal with so much assholes" - Arrogant sons of bitches
Anima Sola
Sufjan Stevens - The Black Hawk War, Or, How To Demolish An Entire Civilization And Still Feel Good About Yourself In The Morning, Or, We Apologize For The Inconvenience But You're Going To Have To Leave Now, Or...
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
"You bitches loved to get fucked in the ass"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
American Idiot känns sådär lagom anti-PK, och tillsammans med den klockrena texten så har den låten ett av dom stiligast presenterade budskapen på länge.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Dag Vag - (Ge) Bullen (ett ben) Lagom skön
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Punkkille / tjej på pubjävel av Totalt Jävla Mörker.
Still in the bridge
Gluing Carpet to Your Genitals Does Not Make You a Cantaloupe
http://www.myspace.com/wedidnothavesexualrelationswiththatman
Cannibal Corpse - Addicted to vaginal skin
NOFX - Theres no fun in fundementalism
Domestic Fucker Family - Dir en grey Sea of Retards - Dir en grey
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Kom på en bättre.. Machine Head - Real Eyes, Realize, Real Lies
Cicho - ? Fetaste låtnamnet någonsin
Jag Är RapparKalja
human after all (Daft Punk)
Du är ett lat stycke mat!
va ska man ta livet av sig för när man inte får höra snacket efteråt med magnus uggla, så kaxigt och så bra