I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-02-08 02:38

Reggaeton!!

GRYMMASTE reggaetonlåten..??
Vilka e fetaste i år (eller nya syftar jag på dårå)

Reggaeton är grymmast när man festar.. ellerhur??

Jag gillar::::

Angel y Khriz-Fua!
Nicky Jam- Ya no me llamas
Rakim y Ken-Y me matas
Wisin Y Yandel-Pam Pam
La secta-X tra
Lito Y polaco-Tu me guayaste
Daddy Yankee-no me dejes solo

WAAAAAAAAAAAAAA
Reggaeton!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vueltaciiita

2007-02-08 20:56
waaaaaaaaaaaaaa reggeaton ...........suger

2007-02-10 02:16
De e grymmt komigen
give someeeeeeee
vueltaciiita

2007-02-11 02:16
JAAAAAO komigen
vueltaciiita

2007-02-11 02:17
snacka med dioperdona. han är helt såld på sån där skit.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-02-11 15:17
nä fyfan vilken skit. finns det något mer enformigt?

2007-02-11 15:25
ismoke

hiphop
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2007-02-11 18:17
jämför soundet på alla nämnda artister uppe i tråden. sen jämför du typ nwa med någon el-p produktion. att säga att reggaeton skulle vara bredare är självmål. men ja kanske inte borde hata allt för mkt.. är inte så insatt i genren

2007-02-12 13:24
Aldo Ranks - Suban Las Manos
Don Omar - Pobre Diabla.
Funkar vilken blöt kväll som helst.
Baila!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-12 14:14
ismoke

ta och lyssna på Novatito - Vamos a darle, en utav många som inte låter som den reggeaton jag tror du mest känner till....

...det många inte fattar är att reggaeton lät helt annorlunda då det kom ut för snart 20 år sedan, det utvecklas bara till det bättre till skillnad från andra musikgenre där det oftast går åt andra hållet.
Och att du påstår att reggeaton inte är bred kan bero på att du inte vet vad du pratar om och är som många andra fast i reggeatonsoundet som det är vanligast idag och har missat en hel del om hur det soundet kom till och med facit i hand så vet man att det är en blandning av ett gäng fler melodiösa  musikala genre än vad en sån som du kan tänka sig.
Nu utvecklas den mer och mer åt hiphop där det har lätt att flyta ihop med hiphopsound som crunk, glitch och club.

Som DioPerdona skrev: musiken utvecklas

''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2007-02-12 17:27
reaggeaton suger
I´m made by gold, thats my strength

2007-02-12 17:53
brudar med och jag klagar inte

2007-02-12 19:56
Jefe P3

tipsa 'en sån som jag' om lite 'melodiös och musikalisk' reggaeton då män

2007-02-12 23:44
förstår inte vad jag ska tipsa dig om riktigt då jag skrev att reggaeton har melodiösa och musikaliska genrer i ryggen...
...jag syftade inte på någon specifik låt utan mer på cumbia, salsa, latin club och mycket mer
jag lyssnar personligen ytterst lite på reggaeton men jag är uppväxt med skiten och kan säga dig att det finns 100-tals sånna låtar jag lyssnat där man skulle kunna tipsa en sån som dig om...fråga en som är mer insatt i ämnet och kan namn på artister och shit

kanske don omar - guyalpil(stavning)

2007-02-13 02:31
alla hiphopers ska jämt klaga på reggaeton..

gör nått bättre. aja skitsamma alla får ha en åsikt..

Jag vill ha dina tipps.
(jag e dj) o vill veta lite om ursprunget. 1a stora reggaeton artisten.. (va jag vet e de daddy yankee) när kom begräppet reggaeton till?

vad jag hört e det reggae+maraton?

reggeaton reggaeton Grymmt iaf

rakim y Ken-Y- dime que sera
vueltaciiita

2007-02-13 18:05
El general första stora reggaeton artisten?

2007-02-13 20:07
Jefe P3

Om jag ska vara ärlig var du rätt svår att förstå. Med de i ryggen får man väl ändå anta att du menar de tagit efter dem, blivit mer melodiös och musikalisk reggaeton. annars förstår jag inte varför du skrev det.

antog att du menade guayaquil? kan inte säga att jag är imponerad. bättre än den reggaeton som går på mtv, visst, men väldigt fattigt. får nog avvakta några år tills de förhoppningsvis börjar utvecklas i rätt riktning

multonalover 

jo för alla DJs vet allt om alla genrer.

2007-02-13 20:21
ismoke

Just den. Att du inte är imponerad rör mig inte ett dugg men du kan ju inte neka att den är mindre musikalisk än dem flesta popreggaeton. Och jag drog inte fram nån artist/låt för att imponera. Fortfarande så är inte jag så insatt i dagens reggaeton och dess artister men du ville ju ha ett namn och det var det enda jag kom på utan att anstränga mig.
Men hur är den fattig? Det menas att du vet hur bra/bättre reggaeton ska låta och kan väl tipsa lite i tråden till skillnad från att hata.

2007-02-13 23:52

Ja ville ju att du skulle övertyga mig. Det var därför jag frågade om en artist du tyckte var bättre. Om du nu inte vet någon bra reggaeton så kanske det hade varit bättre att avstå. Jag håller med om att det är mer musikaliskt än det som rullar på mtv. Jag tycker dock  fortfarande soundet är väldigt toy. Det är fortfarande don omar, som släppt hur mkt skräp som helst och förmodligen inte har några planer på att lägga av. Man hör väl som du säger att det är influerat av bättre genrer. Jag tycker dock att det enbart är en försämring av dessa genrer. Ingen vidare mix..

Det är ju dock bara vad jag tycker. Jag menar inte att det är så. Därför frågade jag om det fanns några. Eftersom jag inte känner till någon bra reggaeton lät jag bli att tipsa

Hoppar ur nu iaf. Nice chatin wiv ya m8

2007-02-14 00:20
Håller totalt med att dem olika sound som finns försämrar dem genrer de influeras ifrån. Men däremot en förbättring av det sound som finns överallt i de flesta klubbar.

Simma lugnt.

2007-02-15 21:41
 multonalover 

öö.. de e ju därför jag frågar.
vueltaciiita

2007-02-16 15:22
"REGGAE"TON HAHAHAHAHAHAHAHA skit kalla inte det reggae ens

2007-02-17 04:45
BÄTTRE än Reggae hahahaha
vueltaciiita