I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Arcade Fire - Neon Bible

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-02-01 14:25

Arcade Fire - Neon Bible

Jag vet att den inte har släppts ännu men den är inte svår att få tag på ändå. Så vad tycker ni?

Själv tycker jag: helt underbar.
Trodde inte att de skulle kunna leva upp till vad de presterat på Us kids know och senast Funeral, hade ställt in mig på att få gå på deras spelning och plågas igenom de nya låtarna för att få höra de gamla mästerverken. Men så gör de så här och släpper något helt fantastiskt bra.

Det är lite mörkare den här gången och det känns som om de lyckats trycka in ännu flera instrument. Det mörka soundet gillar jag grymt mycket, det är lite som när The Knife släppte sin nya mörka platta. Fast i Arcade Fire tappning så klart.
Gillar också naturalismen i texterna och bruset i vissa låtar, får mig att tänka på min gamla hjälte Phil Elvrum.
Tjejorna sjunger mindre den här gången vilket jag tycker är bra.

Förutom mina absoluta favoriter som Intervention, Ocean of Noise, My body is a Cage och titelspåret så tycker jag att skivan håller fantastisk kvalite rakt igenom. Ny versionen på No cars go är inte heller att leka med.
Det ända frågetecknet för mig är Keep the car running, jag gillar den inte. Sticker ut för mycket och hade passat bättre på en annan skiva. Får mig att tänka på The Mountain Goats av någon anledning.

VAD TYCKER DU?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.