I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på Bluesklassiker

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-01-16 19:18

Tips på Bluesklassiker

Hej

Jag har fått lite noja på blues efter att ha hört ett par bra låtar. Ge mig ett par tips på klassiker tackar ödmjukast

Ludvig

2007-01-16 21:28
ett annat tips är att i iTunes så kan du lyssna på en skön bluesradiokanal som heter Midnight blues..
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2007-01-17 00:39
Blues feat Uno - under ytan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-17 11:50
Ray Charles har en hel del;
Born to lose
Black Jack
Careless love

till exempel
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2007-01-17 12:33
    Asie Payton - Please Tell Me You Love Me
    Joe Callicott - Fare Thee Well Blues
    Johnny Farmer - Dead Letter
    R. L. Burnside - Wish I Was in Heaven Sitting Down
    Robert Belfour - Black Mattie
    Robert Belfour - My Baby's Gone
    Robert Johnson - Me And The Devil Blues
    Robert Johnson - Traveling Riverside Blues
    Robert Pete Williams - Goodbye Slim Harpo

Dessa har vi snöat in på i dag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2007-01-17 16:03
Robert Johnson, Leadbelly, Howlin' Wolf, Muddy Waters, John Lee Hooker, Elmore James, tidig, tidig BB King...
DJ

2007-01-17 16:30
Eh...japp! För att inte tala om Ten Crack Commandments med Biggie.

2007-01-17 20:46
inte riktigt, riktigt blues, men ack så bra
Hayden Thompson-blues, blues, blues
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-01-17 21:23
Haha, discoking la dagens!
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
Producent

2007-01-17 21:33
O.V Wright
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-01-17 21:47
håller med Soul_A & Soul_S. Framförallt
 Muddy Waters är en favorit.

Kan också rekomendera lite träskig deltablues t.ex. Junior Kimbrough. Skivbolaget Fat Possum har en del bra grejjor.

2007-01-17 23:07
Sonny Boy Williamson är ju en klassiker, mäktigt munspel. låten Peach Tree är klart nedladdningsvärd, förlåt.. klart du ska köpa skivor!
Omnia est Faeces

2007-01-18 15:10
Kan rekommendera en skiva som heter John Mayall & The Blues Breakers feat Eric Clapton
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”
Admin

2007-01-21 18:26
Som Soul_Survivor_II nämnde så är BB-king the man speciellt ihop med Steve Ray Vaughn.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.