Tema: alkohol?
Söker sköna låtar som handlar(åtminstone delvis) om alkohol. reggae/hiphop/R&B/soul/funk/elektroniskt/jazz allt funkar
om allt funkar så tanka Röjarskivorna, finns volym 1 - 4, svensk punk
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Dead Kennedys - Too Drunk To Fuck No Fun At All - Alcohol Lars Demian - Alkohol Xzibit - Alkaholik Dropkick Murphys - Barroom Hero Mattias Alkberg DB - Fyllskalle
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak "You´ll never walk alone" Liverpool FC
kolla in irländarna, dom brukar ha koll på alkohol, även i musiken, t ex The Pogues: Sally MacLenanne, Streams of Whiskey, A Pair of Brown Eyes, The Sickbed of Cuchulaínn, Boys from the County Hell. men den ultimata baksmällelåten är ju Sunday Morning Coming Down med Johnny Cash.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
Oasis - Cigarettes & Alcohol, perhaps?
•pave paradise•
Producent
2006-12-02 16:26
Nas-Drunk by myself
Alkaholliks feat. Ol´Dirty Bastard-Hip Hop Drunkies
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
hittade ett samlingsalbum häromdagen också, Irish Punk Drinking Songs , riktigt sköna låtar med bland annat Great Big Sea, The Pogues, Dropkick Murphys och Flogging Molly.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
ken har gjort en grymt rolig låt. vad fan heter den. fyfan vad jag är bäng, eller nåt liknande. den måste du lyssna på, ovanligt för att vara ken o riktigt skön
skriv kort, helst inte alls
sorry jag var lite otydlig jag menade att alla de genrer jag nämnde funkar. all funky jazzy shit =) inte intresserad av rock, punk eller någo visor om alkoholism och misär. det är party vibes eller humor jag är ute efter hursomhellst, tack för tipsen! (speciellt hiphop låtarna)
FORTY4 - Rum & Coke Så bra :)
Look with your own eyes - See with your own mind
The ramones - somebody put something in my drink e tung, och Children of Bodom's cover på den låten är så jävla skööön ;D
Girls keep breaking up with me, it's never any fun They say they already have a pussy, they don't need another one
Gang green - alcohol
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Cat Power - Moonshiner ! I've been a moonshiner For seventeen long years I spent all my money on whisky and beer I go to some hollow And set up my holy holy still If drinking do not kill me Then I don't know what will
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Eddie Meduza - Mera Brännvin.. förvånad över att ingen nämnt den D:
va?
alla låtar med the alkoholiks och the liks
hej.
Värt att nämnas igen: Lars Demian - Alkohol .. En ganska tragisk låt som självklart folk missuppfattar helt när de är på lyset och skrålar med i..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Metallicas whiskey in the jar är ju omöjlig att inte nämna. Rätt läcker video också om man säger så. Iofs sitter man väl sällan och kollar musikvideos på förfesten, men vafan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
äh. Dubliners version av whiskey in the jar är ju bäst!
Hefner-"the Hymn for Alcohol" "don't start me on the rum because it makes me numb start me on the whiskey I know whiskey is his drink.." den bästa brittiska popen som finns, har en hel del alcohol refernser i sina texter, mest rödvin och gin förståss.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Saturday Looks Good To Me - Alcohol Fox and Wolf - Youth Alcoholic
Rehab is for quiters.
David Bowie - Rock n roll suicide ?
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Kenta Gustafsson - Puben
Komogant ´ skattefria dunken går varm i skivspelarn, här i dalarna ^^
Jag bidrar med några själv Laurel Aitken - Drinkin' whisky Early B - One more heineken Snoop Dog - Gin & juice Eazy-E - Sippin on a 40
Three 6 Mafia - Sippin´ on some syrup SPM - Drunk man talking
va?
Skuggan Av Svampen - Sexpack
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak "You´ll never walk alone" Liverpool FC
Fuck you im drunk - ? Drink and fight - buck o nine Was wollen wir trinken - Väääldigt många, tysk krökarsång Sex and beer - Pat Mccurdy
Walking the street of dreams
Mange Smith - när jag krökar Nationalteatern - livet är en fest Just D - 87 87 Dom viktiga skorna - Förlåt för igår
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
amy winehouse - rehab cat power - lived in bars
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Producent
2006-12-21 21:37
Just D-Bos
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Whiskey In The Jar! Kommer inte ihåg vem som gjorde just nu!
The Dubliners version är bäst! såhär i juletid kan man ju lyssna på "Jultomten är faktiskt död" av Cornelis.
The Darkraver - Alcohlic Party
Saxor, är inte "whiskey in the jar" made by metallica?
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
shittysocks: det är en gammal dryckessång som gjorts i typ hundratals versioner.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
ShittySocks Metallicas är en cover.. Dom gjorde en skiva med bara covers!
De gjorde TVÅ skivor med bara covers.
•pave paradise•
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
lhabia Jag menade ett album, men som du sa.. det var två skivor ;P
amy winehouse - rehab riktigt jävla skön
Femme fatale
the pouges - a pair of brown eyes gang green - alcohol the nomads - the liquir talking
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Producent
2007-02-08 21:13
Capone-N-Noreaga-Cheers
serious med alice cooper är ju rätt skön också
Memories live
hahahaha jag har gjort en låt om alkhohol.. men den va en av mina första så.. texten e bra men inte min attityd hahahaha Skriver alltid om alkohol..
vueltaciiita
Fan vad på.
Still in the bridge
Lars Demian - "Alkohol" samt "Dagen efter igår" samt "Konungens skål" samt "Fyllot och Miss World".......................(sorry, surfar på Safari och kan inte trycka enter...) Nationalteatern - "Livet är en fest" samt "Sent en lördag kväll" samt "Ut i kylan". det är nog svenskarna och irländarna som äger på att sjunga om fyllor.