I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"You´ll never walk alone" Vem?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-08-07 15:44

"You´ll never walk alone" Vem?

Vars kommer den här låten? är det typ nån som har gjort den eller är det bara nån gammal liverpoolklack låt?

Jag vet iaf att liverpools klack sjunger just "you´ll never walk alone" i refrängerna på en låt från Pink Floyd skivan Meddle från -71 (?) som jag dock har glömt vad den heter.

Så, är låten från den här skivan ursprungligen, eller är det helt enkelt bara en gammal liverpoolklack låt?

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die
DJ

2006-08-07 15:51
http://www.boscarol.com/nina/html/where/ youllneverwalkal.html

2006-08-07 18:43
Just born to die

2006-08-07 18:45
You'll Never Walk Alone" (music by Richard Rodgers, lyrics by Oscar Hammerstein II) was written for the 1945 Broadway musical play Carousel. The song highlights a momentous plot turn early in Act II, and is reprised as the musical's powerful and inspirational finale

Hmm, där fick jag väl mitt svar antar jag :P

Louis Armstrong, Chet Atkins, Shirley Bassey, Glen Campbell, Ray Charles, Perry Como, Michael Crawford, Placido Domingo, Aretha Franklin, Judy Garland, Gerry and the Pacemakers, Marilyn Horne, Mahalia Jackson, Patti LaBelle, Cleo Laine, Mario Lanza, Darlene Love, Jim Nabors, Olivia Newton John, Pink Floyd , Elvis Presley, The Righteous Brothers, Nina Simone, Frank Sinatra, Kiri Te Kanawa, Conway Twitty and Dionne Warwick.

Fan det är ju ett gäng "halvkända" som har spelat in skiten :P
Just born to die

2006-08-07 18:46
jag och pluppelpullpluexchusi tänkte samma sak :)
Just born to die

2006-08-08 11:47
Bela B & The Tikiwolves har också gjort den. Detsamma för Tre Tenorer och Blind Boys Of Alabama.

Haha.

Väsby Crew! - Spana in min sida för Dubfiles DVD+CD dokumentär.
DJ

2006-08-08 12:00

2006-08-08 18:42
vafan, FC St. Pauli kör också på den i klacken.
Omnia est Faeces

2006-08-09 01:55
www.youtube.com

ingen framför den vackrare än kopites!

2006-08-10 13:37
Den är ju med på The Tough Alliances skiva också... Fast då är det klacken som sjunger
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com