I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-16 13:27

70-tals rock

Jag skulle vilja ha förslag på bra 70-tals rock, gärna enskilda låtar, med ungefär samma stuk som lynyrd skynyrd.

lilMAliK - the one man gang - ::respect all fear none::

2006-05-16 17:40
Led zeppelin - Whole lotta love, rock n roll, black dog
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-05-20 04:23
jefferson airplane släppte massa bra grejer under 70-talet men mest under 60-talet

King Crimson också

2006-05-20 10:19
tack för tipsen
lilMAliK - the one man gang - ::respect all fear none::

2006-05-20 17:13
Jefferson Airplane
Emerson, Lake & Palmer
King Crimson
Yes
Genesis
Mahavishnu Orchestra
Jethro Tull
Pink Floyd

och så vidare :)
12.

2006-05-20 17:41
eftersom att det gällde enskilda låtar så bygger jag om J-adDs lista:

Jefferson Airplane - White rabbit, somebody to love, free ride

Emerson, Lake & Palmer - Tarkus, the barbarian, the endless enigma, take a pebble

King Crimson - hmm, enda jag kan tänka på som är lite mer rockigt är typ Great Deciever, men jag är ingen crimson expert :P

Yes - Close to the edge, awaken, Wonderous stories (världens vackraste låt?)

Genesis - Suppers ready, The cinema show, entangled, firth of fifth, Squonk, listan kan göras skitlång.

Mahavishnu Orchestra - -

Jethro Tull
- -

Pink Floyd - Echoes, shine on you crazy diamond, Goodbye blue sky, Marooned, Time, High hopes
Just born to die

2006-05-20 17:44
och såklart!

Rush - 2112, Bastille day, la villa strangiato, By-tor and the snowdog, working man

Eller helt enkelt hela All the worlds a stage skivan + la villa strangiato.
Just born to die

2006-05-30 21:39
Jethro Tull - Thick as a brick
skivan innehåller bara en enda låt, men eftersom den är fördelad på 2 sidor så antar jag att det blir 2 låtar kanske...men skitsamma, för detta är helt jävla fantastiskt, lyssnat på den dagligen de senaste månaderna.
 I try to stay uplifted so that bullshit can pass me

2006-05-30 23:27
flower power, man!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-31 00:43
Tänker inte tipsa om massa självklara grejer (Sabbath, Zeppelin etc.) men Captain Beyonds självbetitlade debut från 72 är otroligt bra, bästa blandningen av progressiv rock och fläskig 70-tals hårdrock nånsin...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-31 01:42
jakob -> där blir jag tvungen att hålla med, extremt bra skiva.
Omnia est Faeces