I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-04-12 18:38

oi!

tja tja.... massa schysst oi skulle uppskattas om jag blev tipsad om.... sitter med samma gamla plattor som for 3 ar sen... och lite omvaxling skulle vara fint.

hej.

2006-04-12 19:02
sök i forumen...

2006-04-12 22:25
Badlands - Hands of time
Retaliator - When duty calls
Emergency - 1234

Har du inte dessa skivor så införskaffa dem bums!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-13 14:37
vad e det för tung låt som går refrängen Ooi ooi ooi ooi aai aai aai aai??
Blow my mind....the one below the waistline.

2006-04-13 15:48
Oxymeron går fan på hög varv nu. jävligt bra skit som jag tycker torch borde läga till på sina lista.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-13 17:15
Den har nog varit infiltrerad av högerfolk sedan starten ja.
Ja det finns antirasistisk oi! typ angelic upstarts,the oppressed,stage bottles ja listan kan göras lång.

Sen finns det ju vissa band som kallas för både punk och oi!.

Dessutom är det ju en rätt stor skillnad mellan punk/oi och 2-tone :)

2006-04-13 17:38
Om du tänker på Torch's lista så är det ju inte bara oi! band han radar upp där så.

Ingen orsak.Kan även tipsa om los fastidios,klasse kriminale och street troopers.

2006-04-13 17:39
Oi är inte en specefik typ av musik untan mer samlings namnet på en stil och i dag går det oftast under namnt street punk oftast. det låter väl mer som punken lätt från grunden och är tämmligen hårdare och med mer körer.

2 tone är en ska label som släpte 2vågen ska och är startat av scpecials sjävla

ja det fins massa anti facist Oi efter som det fins ton med sharp skins. som tex the oppresed, los fastidios m.m. är väl det som är mäst sharp relaterat och los fastidios även afa anhängare som jag förstår. men i alla fal så fins det allitd.

och nej Oi var inte rasistisk då det var samlingsplater utan såna band på. sen att det kommit politiska band senare med band som anser sig såela Oi är en annan fama och skrewdriver var inte nazister från början så det håler inte häler.

sen vilka band anser du spela ska som folk tipsat om?

2006-04-13 17:41
Brigada Flores Magon är också bra vänster oi!.

Fast de sjunger på franska.

2006-04-13 21:43
Cock sparrer
Cockney rejects
Blitz
Oi!Polloi
4 skins

Det är bra skit det
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2006-04-13 22:09
Torch P28

nej men i retrospekt så klassar ju folk in skrewdriver med Oi musiken av någon anledning.

2006-04-13 23:36
Torch:Den listan var jävligt skum. X-Ray Spex??? Gorilla Biscuits???? Negative Approach??? Minor Threat??? Undertones?????????????????????????

Rak, amerikansk hardcore är inte Oi! och definitivt inte art-punk band som X-ray spex eller new-wave poppiga Undertones. Däremot är de (X-ray spex, Undertones) jevligt bra...

2006-04-14 18:51
tidiga blitz är det få som slår

angelic upstarts kan vara riktigt trevliga

the opressed likaså även fast jag tycker dom gjort en del riktigt keffa låtar också .

youth brigade och 7seconds inte renodlad oi (men finns det) men med mycket influenser därifrån som så många andra punk/hc grupper på sent 80-tal

cock sparrer tycker jag faktiskt inte ä något alls att hänga i julgranen och att dm alltid förknippas så otroligt mycket med oi mförstår jag inte heller mer gubbrock haha :P
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2006-04-14 19:05
oi! måste ju vara den bästa benämningen på en musikgenre. Någonsin. Synd bara att musiken inte tilltalar
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"

2006-04-15 12:22
7 seconds kan väl ändå inte räknas in som oi! de är från USA, aktiva på 80 talet etc.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2006-04-15 14:59
Templars - Omne datum optimum

Grymt grymt bra skiva!

2006-04-15 15:40
vad gör musik till RAC? Det betyder väl Rock against Communism? eller ahr jag fått det om bakfoten? Vad gör isf Skrewdriver till RAC och inte bara white power punk?
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-04-15 16:38
ok. Appropå Oi!, typ Misfits - Brain Eaters, är det Oi!?? Misfits är ju itne det gennerelt, men just den låten, det är så jag tänker mig att Oi! låter. Stmmer det?
Just born to die

2006-04-15 20:52
fantalight , nej Mistfits är inte Oi!...

Oi! är en musik/livstil. och har och kommer aldrig att vara högerorienterad.

Om man vill lära sig musikhistoria är det väl bara att läsa på ?
Att sitta och fråga folk om vissa saker så kommer du/ni att med all säkerhet lära er fel...

Skål

2006-04-15 20:55
aaa tackar...for innan sa var det typ 4 skins,cock sparrer och alla vanliga band..
hej.

2006-04-15 22:26
So

jag frågade om den låten enskilt. Jag vet mycket väl att Misfits inte är Oi!.

Men Braineaters låter inte som deras andra låtar.
Just born to die

2006-04-16 02:08
fantalight... jag skulle nog inte saga att braneaters ar oi... tycker den later som misfits andra latar... eller liknande iallafall
hej.

2006-04-16 11:31
The Business - England 5 - Germany 1 är för jevla bra
http://duckdown82.tumblr.com/

2006-04-16 11:40
förutom att den har världens kanske trall/skrålvänliga refräng
Just born to die

2006-04-16 11:41
Alla sång är klassisk "skråla med sång". Och så skriker dom OI OI OI! I refrängerna också. Märkte jag nu.
Just born to die

2006-04-16 14:35
So

känns lite som du yrar i nattmösan när du hävdar att all klassisk Oi är höger vriden. garry bushells som satte namnet på hela skiten var ju för fan vänster aktevist och när det kommer till det första Oi banden så var ju inte det specielt höger det häler om jag inte är helt tapad bakom en vagn. cock sparrer, cockney rejects, angelic upstarts och sham 69 var väl det man räknar som grunden för den här typen av musik där tror jag inte du hitar mycket höger utspel utan mer prolitär floskler och arbetar romantik.

2006-04-16 14:43
storpajsarn:jag tror du missuppfattade honom rejält.

Oi! är en musik/livstil. och har och kommer aldrig att vara högerorienterad.

2006-04-16 14:57
okej missade det, tur att du pekade ut det då. tack och förlåt. läste för snabbt. gubbe börjar bli gamal, behöver glasögon.

2006-04-16 15:03
Haha det är lätt hänt =)