I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Protestsångare från.....Frankrike!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-03-09 14:50

Protestsångare från.....Frankrike!

Han var lite i ropet när det kravallades i Frankirke. Han var ifrån la coneuve (?) och han hade tydligen varit involverad i kravallerna på 70-talet. Hans namn har sluppit mig ur minnet så om någon vet vem det kan tänkas vara skulle det vara fetttt!

2006-03-09 15:39
Dj Kinky Jojje.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-03-09 15:56
Jag tror att han hette Jaques någonting, aaah vad jobbigt. Hans musik är ganska sparsmakad, guitarr, bas och sång. Han har en låt där han nämner la coneuve flera gånger.

2006-03-09 16:14
Nä det är inte Jacques Brel, han är vad jag har förstått yngre född på 50-talet kanske? Hoppas vi kommer till botten på den här för det är förbannat bra musik. Traditionell deppig fransk guitarrmusik.

2006-03-09 16:18
Tobbelito P27 : René eller Renault Fassion heter han, vet du vem han är och hur man stavar hans namn??? t.p.f

2006-03-09 17:12
aiight får fortsätta gräva, tack ändå.