I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

guns n roses - paradise city

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-06-13 17:47

guns n roses - paradise city

typ aldrig lyssnat på dom men sen på studentflaket lirade dom paradise city.... och jag tyckte de lät som att texten gick. "take me down to the paradise city where the grass is free and the girls are pretty"... sen när jag kom hem och tankade låten så sjunger dom ".... where the grass i green ".... har jag fått hem nån censur version eller hörde jag fel på flaket? hörde vad jag ville höra eller nåt sånt....

2005-06-13 18:07
vad jag hört så körde dom först (då när låten kom) grass is free, men sen fick dom inte ha så, så då bytte dom till green. fast det tror jag inte riktigt på. fast jag tyckte också det lät "free" nrä jag hörde den första gången..

2005-06-13 18:08
och sen har jag hört att dom ibland kör grass is free live. men det är säkert skitsnack.

2005-06-13 22:28
Får mig att tänka på sommaren 1987, då jag skulle gå ut 4:an. Skulle gå till skolavslutningen men fastna framför MTV den dagen. Såg den coolaste grupp jag sett, och hörde den coolaste låt jag hade hört i mitt unga liv. Var helt trollbunden av Paradise City som visades där framför mina ögon. Jag blev kär i musiken. Minns det som igår :) Sen till julen fick jag deras lp AFD, var galet nöjd... Det var mitt 1987 det.... Har inte så mycket att göra med den här tråden, men va fan... bra minnen mina kamrater :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-14 00:00
Studioversionen har alltid vart "..grass is green "
Omnia est Faeces