I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-03-11 19:50

Marit Bergman!

nå, vad tycker ni om hennes nya singel adios amigos?
har inte hört den så mycket, men tycker ändå den verkar lovande.

för er som är intresserade kan man förhandbeställa hennses nya album som släpps snar på maritbergman.bmg.se för bara 129. värt att kolla på tycker jag. har precis beställt ett ex.

2004-03-11 20:00
Videon är inte så imponerande, denna lågbudget video känns flamsig.
Låten däremot är mycket bra!
Visst är det Souls gamla sångerska som hon får hjälp av?

Den nya skivan hon släpper lär vara rockigare än den förra, det låter mycket lovande...
.Whoopie we´re all gonna die.<br> <br>

2004-03-11 20:30
mangan
hahaha, det där var det bästa jag läst idag. så jävla sant =)
You love New York / But New York don't love you

2004-03-11 20:31
Ja, det är Souls gamla sångerska. som numera är med i moneystrikes.
Har tyvärr inte sett videon än.

2004-03-12 08:17
Marit äger.

2004-03-12 09:36
gladindie utan mening, jag förstår inte charmen.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2004-03-12 11:12
gladindie är väl mening?
glad räcker ganska långt.

jag gillar't!
big ups. och sånt.

2004-03-12 11:22
såg videon igår för första gången. det e skön låt!
Beyond K-Line, barely got our money back!

2004-03-12 11:55
Tcker det låter bra thats it sen skiter jag i vilken typ av atetyd hon skulle ha enligt "mangan P17". hon är antagligen ett ton tuffare en du någonsin kommer bli endå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-12 13:42
Adios Amigos är lysande!
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2004-03-12 14:23
adios amigos är helt underbar... men hennes tidigare släpp verkar inte vara riktigt lika intressanta
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"

2004-03-12 14:25
adios amigos är ju en klockren skrika-med-i-refrängen-dänga, och videon är underbar!

jag tror jag tror på albumet. marit is nice.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2004-03-12 14:40
obstrukt: är det hon som är med i vänsterpartiet också?

2004-03-12 15:38
mm, hon är fin....

2004-03-12 15:53
tycker bara din kretik var hellt åt helvet. vi diskuterad låten inte om hon som persson är dum i huvet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-12 16:02
kan inte på stå att jag gillar marit själv men den här singeln är faktisk riktigt bra.

2004-03-12 16:12
jobbigt att om björk en gång har sprungit runt i en blomig klänning kan inge anna göra det för då suger det hårt.

konstig att alla hiphopare inte reflekterat över att alla hiphop videos ser identiska ut. femtio bruda som tryker upp fittan i kameran och sen kastar vi lite dollar sedlar och åker fram och tillbaka och vissar vilka väll putsade navkapslar vi har på bilen. gärna i grod perspektiv också.

2004-03-12 16:58
konstig att alla hiphopare inte reflekterat över att alla hiphop videos ser identiska ut

Det där är självklart sant, på samma sätt som alla jävla band och artister som är "sig själva" också är stöpta i samma form. Kolla på t.ex. Musikbyrån's reportage om brittisk musik i onsdags, alla kör samma stil.

2004-03-12 18:58
Adios Amigos är det bästa jag hört sen ringsjön brann...

Synd att ingen annan gör sådan musik.
http://www.toptensomething.blogg.se

2004-03-12 19:49
kadr p27: jag vet att marit ej varit sångare i Souls. om du hade sett att det var whoopie_verbal som frågade om "Visst är det Souls gamla sångerska som hon får hjälp av?" hade du kanske sett att mitt svar var till honom. men jag borde förstått skrivit det direkt till honom och inte bara rätt ut sådär. men jo, cecilia nordlund är gamla sångaren i Souls ja, och som numera är med i moneystrikes.

fucker63: jag tar nästan för givet att du skämtade, annars är du bara sorglig.

2004-03-12 20:58
Wassenius P18

du har hellt rätt och det var min poång. så varför klanka ner på någon för att någon anna gjort det förut. det fanns säkert folk som klankade på björk också för att dom drog paraeller tex olika hippie band som joplin mm.

men gör man det bra så är det väl skit i samma om någon gjort det förut. speciält när det mer handlade om att vara glad och springa runt mer en om hennes musik.

mangan P17

kanske var för att det var tidigt i diskutionen och det var du som först tog upp hennes personlighet.

då kan man ju inte lyssna på någon allas för folk kommer alltid ha fel och brister samt att när jag lyssnar på musik så påvärkar inte hennes person mit intryk av musiken. det är i oförsig om ens ända musik input endast är musik videor från Ztv och MTV.

2004-03-13 11:34
mangan P17

då är vi på samma plan men jag tycket inte det fram gick av dinna inläg i den här tråden.

2004-03-15 19:01
ja, eller hur.
bara för att jag inte gillar alla band/artister som skrivs om här går jag inte in och skriver hur dåliga och fula dom är..

nu har jag förresten lyssnat mer på låten..och gillar den mer och mer för varje gång.

2004-03-16 01:59
denna låt är ju absolut inte den bästa hon gjort.

ja, jag väntar med spänning jag med. men inte långt kvar inte :)

2004-03-16 23:47
Tycker inte om tönt-marit heller faktiskt.
strength

2004-03-17 15:46
mangan P17

jag vet inte om du menade något negativt med 27 åringar som beter sig som 14 åringar.

Men jag tycker det är skönt att det finns sångerskor som kan slappna av och inte behöver stå och va så jävla stajlade och försöker se coola ut eller kråmar runt i trosor och linne kring en kille.
Det är väl bara skönt med lite variation och att 27 åringar oxå kan visa att dem kan vara lite barnsliga. Allt behöver inte va så jävla vuxet jämnt.
Vaddå?.. Varför är det bara jag som ska va kär i dig om inte du e kär i mig?

2004-03-17 18:42
bra skrivet, zoo!

förresten, nån som ska på marit den 2 april på nalen?

2004-03-18 18:51
Tycker den nya låten med henne och Cecilia Nordlund är helt underbar.. Blir glad varje gång jag hör den!!
REC #26<br>Team EA-Racing

2004-03-18 19:54
Skivan är riktigt nice. Nu har jag riktigt skum smak men jag säger att singeln är en utav de dåligaste låtarna på skivan.
jagvillocksåhaenblog.com

2004-03-18 19:59
Dåligaste låter fel, en av de mindre bra låter mycket bättre! :D
jagvillocksåhaenblog.com

2004-03-18 20:33
Är igentligen inte alls den sortens musik jag lyssnar på men den låten gillar jag grymt mycket!
REC #26<br>Team EA-Racing

2004-03-19 17:24
mangan P17

Hur kan du veta om hon inte e så naturligt eller inte?
Hon kanske ville göra en som sagt lite annorlunda video?
Alla har ju en image och om hon har en sån image så är det bara skönt.

2004-03-19 17:57
jag håller med zoo, den där videon är ju en motreaktion mot alla porriga-halvnakna videor, och en sådan motreaktion tycker jag bara är hälsosam och bra. vad spelar det för roll om marit bergman inte vanligtvis dansar och sjunger på tunnelbanan?

2004-03-19 20:35
Hur kan du veta om hon inte e så naturligt eller inte?

Nämen just det självklart kan man inte veta det. Men det e Marit Bergman visar ju enligt mig en bättre förbild än dem tjejer som e halvnakna och kråmar omkring.Punkt

2004-03-20 17:43
jajaja det e din åsikt.

2004-03-20 18:02
Älskade Marit:)
aaa

2004-03-22 22:55
soul_almighty: nå, vad tyckte du om skivan?
jag tycker den är riktigt bra av det jag hört. många sköna låtar. men har bara hunnit lyssna igenom den två gånger.

2004-05-14 20:52
Måste ju uppa denna tråd...

Fyfan, skivan är ju så löjligt bra. Blir bara bättre och bättre för varje lyssning.

2004-05-22 23:37
marit bergman är smart och rolig. jag älskade alltid hennes krönikor och artiklar i darling för några år sedan.
skivan är trevlig den med. har dock inte klarat sig in på min "måste köpa"-prioriteringslista riktigt, men det är väl mest en ekomonisk fråga för det är ju så mkt man vill ha.

jag gillar älskar iallafall att skivan är så otroligt varierad. små souliga sötpoplåtar, rockiga hits, jackson 5 vibbar, mäktiga pianon osv. mkt bra som helhet så att säga!

2004-05-23 02:17
riktigt crap enligt mig :/
iiiii

2004-05-23 12:47
men åh. man orkar ju inte dödsallvar alltid. ibland vill man bara att livet ska vara förpackat i avflagat rött nagellack och simpla poptexter.

2004-05-27 15:35
Hon är värdelös och vet inte ens om det
Don't just do it, live it!

2004-05-27 15:56
eller så är det folk som kan ta musiken för vad den är.
låtsas indis eller riktiga skiter jag fultsändigt i, gillar platan ändå och folk bruka benämna mig som skinhead.

2004-05-27 20:50
ska också se henne imorrn i köping.. hon e helt okej
den som hoppas skiter på sig och dör

2004-05-28 19:41
åh jag tror att jag är kär i Estelle. helt rätt.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2004-12-10 16:58
hennes verision av highway to hell är fan ett mästervärk!
jag tar tillbaka allt jag skrev

2004-12-10 17:42
sveriges äldsta panda.