I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan man kalla det - 30 år av Svenska Soundsystems?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

   

2010-01-11 01:45

Kan man kalla det - 30 år av Svenska Soundsystems?



Eftersom jag själv är på den sidan som skall kritiseras stålsätter jag mig med rustning.

Nu har ju soundsystems (utan lådor och med) vart ett fenomen i Sverige ett tag, i väldigt liten skala sen 80-tal tidigt 90-tal med en större spridning genom reggaehypen som fanns i landet runt 2000-talets början. Många av de största startade runt den tiden, en ny generation sounds börjar väll så snart blomma upp. Inte för att de gamla slutar utan bara för att så funkar det.

Till alla er som springer/ har sprungit omkring på klubbar här och var i detta långa land och i skandinavien kan vi kanske säga undrar jag vad ni tycker.

1) Vad har ändrats till det bättre / Sämre.

2) Vad saknar ni, om något.

3) Ge lite tips till nya sounds som tänker ge sig in i djungeln

4) Allmän kritik till oss som jobbar inom scenen, är klubbarna/ livspelningarna vettigt genomförda, vad är den där saken som ni aldrig har förstått med folk som promotar, spelar ect.

Kanske tråden kan ge lite svar eller göra att du hoppar av scenen helt, vem vet.

GE LITE VETTIG KRITIK NU, JAG HAR HÄNGT UT HUVUDET - TAKE A SHOT!!

PS. Lägger en tråd på whoa också

Some people consider me crazy. I don't like that word.
It leaves a acrid taste when spoken.