I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sister Nancy @ Late Night Munchies

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2009-11-11 18:52

Sister Nancy @ Late Night Munchies

Late Night Munchies meets "The Only Woman D.J With Degree" Sister Nancy, to talk about her inspirations, her brother Brigadier Jerry and her recording with Yellowman.

Mvh//
Late Night Munchies

| www.latenightmunchies.se | www.myspace.com/Ziontistsound |

2009-11-11 20:19
Hur är det, lever Mother Liza (och Kojak)?

Intressepenisen hårdnar!

2009-11-11 20:35
Jag hängde med kojak 2004 och pratade med honom några år efter det så jag är ganska säker att han lever om inget hänt. Gällande Liza så vet jag faktiskt inte.
| www.latenightmunchies.se | www.myspace.com/Ziontistsound |

2009-11-11 20:50
Aight, kool.
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-12 11:54
Mother Liza är två olika personer och bägge lever av vad jag vet.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2009-11-12 13:22
Har hört det där, men inte riktigt förstått vad den andra Liza gjort. Den Mother Liza som t. ex. spelat in två skivor åt Bunny Lee är väl en och samma person?

Har inte hört alla dessa album men är de fyra här nedan samma Liza?

Länk till http://www.roots-archives.com/artist/3281
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-12 14:05
Haha, Nancy är ganska fantastisk. Skönt att veta att hon har det bra.

Men nu är jag intresserad av det här mysteriet med de två Mother Liza. What's up with that?
Rat-ta-tat loving since 1985

2009-11-12 22:01
Det är inte samma Liza på de fyra (tre om man ska vara noga) skivorna. De två olika Lizorna heter egentligen Beverly Brown & Jaquelin Boland. På den otroligt bra showcase-plattan så är det faktiskt bägge som medverjar och det går att läsa på informationen på baksidan av omslaget.

På det delade albumet med Papa Tullo (småkonstig men framför allt svingrym skiva!!!) finns det ingen information om vem av de två det skulle vara. Och den som är matematiskt kunnig vet att vi har lite för många variabler för att lösa ut ett svar. Det jag hoppas på är att man hittar en 7"/12" där det står initialer på en av Lizorna och utifrån det kan räkna ut på rösten och stilen vem som är vem.

Jag har aldrig hört Chant Down Babylon som är en skiva jag letat efter ett par år men den har alltid varit aningen dyrare än jag är redo att lägga. Så där har jag ingen aning vem det är av de två som chattar. Kanske står på omslaget.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2009-11-13 13:00
... förresten måste jag berömma Late Night Munchies för deras fantastiska filmreportage! Det är ruskigt bra.

2009-11-13 14:59
Lustig information runt Lizorna där, uppenbarligen låter de iaf. rätt lika eftersom jag bara antagit att det jag hört med "henne" varit en och samma. Med lite ovetskap så kan ju det mesta slinka förbi utan vidare reflektion dock. Måste nästlas vidare i.
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-17 02:32
Förutsatt att hon skriver sina egna låtar så heter Mother Liza "N. Thompson" enligt omslaget på Chant Down Babylon iaf, om det hjälper någon mysterielösare på traven

2009-11-17 02:34
...vilket inte stämmer överrens med vad kalicidis skriver om Showcase plattan ser jag nu. Tröttheten tar över...can't...see...the big...picture