I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Queen Ifrica dissar Vybz Kartel

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2009-07-13 18:42

Queen Ifrica dissar Vybz Kartel

Jag älskar vybz kartels musik, men det här är nog bland det tyngsta jag hört på länge. Fett viktig låt.

2009-07-14 03:10
Yesssss. Queen Ifrica är det bästa som hänt på så jävla länge.
Rat-ta-tat loving since 1985

2009-07-14 16:54
Gillar den också. Har inget emot Vybz men det är skönt att någon vågar säga emot honom.

2009-07-15 11:11
bra att folk säger till han.. han är ju keff.. nu kanske de är lite för mycke dissar mot han kanske..
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2009-07-15 17:06
Vad har föranlett allt detta? Kan tänka mig att Vybbsarn är en riktig gris, men vad speciellt?

Påminner mig lite lätt om när Sister Candy hatade på Johnny Osbourne i en hel låt för hans låt 'Jojo'.
Intressepenisen hårdnar!

2009-07-16 19:14
wasteapa01, Jag gissar att Queen Ifrica är trött på all slackness som promotas i Jamaica. Hon uttrycker liknande grejer i Keep it to yourself också. Men eftersom den här är personligt riktad till Kartel är det lite svårare att gissa. Hur tungt som helst hur som helst.

2009-07-17 15:30
fjantigt att bara dissa kartel, när nästan alla dancehall artister gör sexlåtar.
kan ju tänka mig att svaret lär bli kul om det blir nått svar.

2009-07-17 20:43
tvs: men vybz har ju tagit till en extrem nivå, han har till och med ett eget kondommärke som heter Daggering.

2009-07-18 03:12
Man kan ju inte låta bli att fråga sig om Queen Ifrica samtidigt vill beröva folket något de bevisligen vill ha, d.v.s. slackness. Det är ju inget nytt fenomen förvisso, från en slags jamaicansk buskis i stil med Stefan & Krister till den närmatse porrmusik. Hade folk hellre velat pladdra på om "jah" hade Queen Ifrica sålt bättre, så är det ju bara.
Intressepenisen hårdnar!

2009-07-18 05:47
medoria: Yepp yepp jag vet.. Men det är väl bara bra att han sprider kondomer eller?
Vilken annan artist gör det?

2009-07-18 13:34
TVS: Precis, i ett HIV/AIDS drabbat land som Jamaica så är det ju en gedigen samhällsinsats... sen var det väl inte just de Ifrica dissade

Wasteapa:
Ttror knappast det är hennes syfte, handlar väl bara om att hon vädrar sin åsikt om mannen i fråga och får ses som ett inlägg i den eviga debatten om hur slackness påverkar di youths... sen får hon väl en hel del uppmärksamhet som visar sig i försäljningssiffrorna också

för er som inte hört den, kolla upp Kartels "My Music", ca 6 månader gammal ang. förbudet för daggarin låtar i jamaicansk radio. sitter på jobbet kan inte länka youtube men den finns där
Mabuhay!

2009-07-18 14:35
Hon får gärna dissa kartel hur mkt som helst, han är i min mening fett överskattad, men hon kan väl göra det med en bättre låt...

det är ju fan ren dagis nivå på refrängen...
Men dissen verkar ju mest handla om att kartel uttrykt nått behov om minderåriga.. orkar inte kolla upp vilka texter hon ska ha blivit offended av, men well som sagt, en bättre låt hade ju säkert haft mer effekt

2009-07-18 14:38
ATARU's låt på samma riddim är mkt bättre

2009-08-13 12:55
har han gjort något svar ,.
tror inte kartel kan ta den här dissen ,.

csavargo från ruff runkers

2009-08-13 14:13
han har till och med ett eget kondommärke som heter Daggering.
Hahaha, det är väl bra, speciellt från Vybz som tänker mkt på sex men uppmanar att använda kondom. Funkar ju bra att applicera i Sverige oxå där tonårsgravideteterna och aborterna ökar!

2009-08-15 02:39

hehehehe

2009-08-15 04:42
Undrar om Kartel, när det kommer till kritan framför sina kåta groupies, verkligen förespråkar avhållsamhet. It no mek sence!
Intressepenisen hårdnar!

2009-08-15 13:54
att ha eget kondom märke är det smartaste man kan göra,de la knappast negativt?

att han är översklattad?,jo visst tjena,en av dom fetaste lyricisterna från Jamaica,plus att han är fett produktiv.

denna dissen får isf riktas till 90% av dancehall arister om vi nu ska göra en reality check.
http://soundsof051.com/

2009-08-15 14:38
tung tung tung..stay dread!be dread!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.