I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Governor Andy - Glömda Hjältars Ballad

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2009-03-15 18:52

Governor Andy - Glömda Hjältars Ballad

Skivan är släppt, vad tycker folk?
Själv är jag lite kluven, men det var likadant med hans senaste platta. Först tyckte jag att den var rätt tråkig, men efter några lyssningar så rådiggade jag den.

Bästa spåret: Han ser dig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-15 21:38
tycker skiva är riktigt bra:D
vissa låtar kan känns som man hört förut men
absoluta Favoriter e Pengatrubbe. Han ser dej.Dina ruba dub.Oxfile o riddim bonanza.
Riddim bonanza e den fetaste riddim.

2009-03-15 22:05
skicka låtarna till mig(a)
 Internet Gangsta

2009-03-15 22:12
Länk, eller är den ogratis?
Blunted in stockholm

2009-03-15 22:25
den är ogratis.
 Internet Gangsta

2009-03-16 00:07
Stort grattis till Gov Andy för årets bästa svenska release!
köp skivan och stöd vår reggae musik vet ja, svensk elle jamaican spelar ingen roll,
bun up alla vampires!
I don't like Reggae - I LOVE IT!!! 

2009-03-16 13:04
Hela albumet e nice, har lyssnat några gånger och finner inget bristande! Big up

2009-03-16 13:09
då blir det la att ta sig ner till närmsta skivbutik!
Blunted in stockholm

2009-03-16 18:44
Finns att lyssna på på Spotify för er som har det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-16 20:20
är det hela skivan då eller är de bara nånn enstaka låt? då snackar ja om spotify
 Internet Gangsta

2009-03-16 23:47

2009-03-17 11:31
alal hanns låter låter lika dant.ända från torra benens dal till den här ,.han har en stil å en stil only
csavargo från ruff runkers

2009-03-17 12:59
jag håller med DK3, tyvärr låter det mesta Gov. Andy gör lika dant.
Det är helt ok musik, men skulle inte skada med lite mer variation.
Därimot tycker jag att denna skivan är bättre än förra var.

2009-03-18 02:03
Gillade den första Dina-Rub-A-Dub versionen mer... Från Högre Standard

Men skivan är helt okej, inte lyssnat så mycket än.

2009-03-18 20:53
Han är väl trots allt 45+? Tror man "hittat" sin stil då och kör på den. Har hellre EN Governor Andy än de många andra vilsna själarna på Sveriges s.k. reggaescen som står och nöter pojkrums-patois eller sjunger om fred på jorden, barfota till ett nästintill oändligt bongosolo. Vad nu detta har med någonting alls att göra överhuvudtaget kan ju diskuteras, men Governor Andy har jag alltid två tummar till övers för. I luften alltså!
Intressepenisen hårdnar!

2009-03-20 20:54
Låter tyvärr lite uttjatat, men det kanske är jag som har höga förväntningar.
Men ett par riktigt sköna låtar, så som: Leva att se.
 DIF!
Graffare

2009-03-22 17:08
jag har köppt skivan, det var en del tråkiga låtar men också en hel del låtar som var verkligen super, ett typiskt governor andy album?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2009-03-23 22:51
wasteapa01: WORD!
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2009-03-23 23:15
lyssnar nu, låter redigt fett!
Blunted in stockholm

2009-03-29 23:42
wasteapa01:
Gillar ditt inlägg. Kunde inte sagt det bättre själv och står för vartenda ord du säger där.
Har lite svårt för allt detta tävlandet och intoleransen hos kulturkonsumenterna. Vad fan, gör låtar själv då, när du redan vet vad du vill ha, och FÅ säkra kort. Personligen gillar jag att lyssna till vad kulturbäraren har att leverera och om det inte passar mig: Gilla läget och hitta ngt annat som passar mig bättre. Inte dissa den som både lagat och serverat maten, bara för att du redan ätit det du beställt ng gång tidigare? Ena stunden ska det vara nytt och i nästa ngt som känns igen? Dags att även som konsument vara konsekvent?
Det finns inte riktigt fog att kritisera i detta läget eller har jag fel?

2009-03-30 01:13
Vad fan, gör låtar själv då, när du redan vet vad du vill ha, och FÅ säkra kort.

Är inte intresserad av diskussionen i övrigt men ovan citat kan vara det sämsta argumentet någonsin. Har aldrig förstått hur folk kan argumentera seriöst med en poäng som den ovan (dvs. »gör'e' bättre själv dårå!«).

Skivan har ett fint och stiligt omslag.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2009-03-30 18:03
riktigt skön skiva, fastnade på "hur många fler", den där andy e ett underbetalt geni!
Kärlek och respekt...

2009-03-30 18:13
Är det någon som, för övrigt, minns när Governor Andy dök upp i ett avsnitt av den gamla dokusåpan "Radio" på kanal 5? Måste ha varit 10 år sedan nu. Tror det var en av deltagarna som var ett fan helt enkelt och genom nån tävling eller dylikt fick spela in en låt med karln.
Intressepenisen hårdnar!

2009-04-01 16:26
tycker skivan är underbar!!! bra jobb andy!!
BLESS REGGAE MUSIC