I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Marlon Ashers album har släppts

Övrig musik - Reggae & Dancehall

   

2008-12-30 17:07

Marlon Ashers album har släppts

Äntligen tänker säkert vissa, lite väll sent tänker andra men nu har det iaf kommit.
Dessutom helt utan någon nytt singel-släpp innan som promotion (eller så har singeln bara gått så dåligt att ingen (som jag känner) har hört att den släppts.
Iaf lite om skivan.

Tyvärr tycker jag att den inte lever upp till förväntningarna som Ganja Farmer ingav, kanske inte s¨konstigt iof, men skulle gjrna ha sett något mer spår på albumet med samma hit-potensial. Misstolka mig inte nu, visst är albumet riktigt bra, men det var även promo-albumet som kom innom relativt lagom tid efter Ganja Farmer, hade han släppt det på riktigt då hade han kunnat rida på sin hype, vilket nog tyvärr är svårt nu. Flera av låtarna är dessutom tagna från just detta promo-album. Han har haft tid på sig att jobba ihop en riktig hit till, vilket han borde ha gjort. (men det är kanske lättare sagt än gjort)

Även synd att det inte kom på vinyl utan bara på cd, men men.

det fins iaf att köpa på EBReggae och kommer för hoppningsvis att leta sig ut till andra sidor med snart.

jag skulle rekomendera ett köp eller iaf en genomlyssning av albumet.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.