I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som känner Rodigan:

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-11-09 19:42

Ni som känner Rodigan:

Lite fånig fråga kanske men jag undrar hur han är som person? Det finns väl flera här som har bokat honom i Sverige osv. Är han lika trevlig som han verkar och röker han gräs?

2008-11-10 00:43
har bara snackat med honom sporadiskt på fyllan men mot mig var han jävligt trevlig iaf
Mabuhay!

2008-11-10 11:40
Han är en mycket ödmjuk och artig gammal farbror. Du kan komma till Malmö 24e jan och linka med honom så får du se ;)
twitter.com/dj_shirkhan

2008-11-10 12:54
som daddy-dan sa,snackade med han på fyllan men det jag kommer ihåg så var han tvärsnäll snubbe
http://soundsof051.com/

2008-11-11 10:10
En riktigt trevlig prick faktiskt,han hade dock med sig en manager som inte va världens trevligaste. Fast lite "star" kan han ändå vara ibland.När vi bokade honom till Göteborg för några år sen så ville han absolut inte bo på det hotell som vi hade bokat åt honom för att han trodde att det förekom prostitution där och så ville han endast ha italiensk mat.

2008-11-11 10:44
och röker han gräs?
Hahaha, fråga om du träffar han! Men det skulle inte jag göra, ALLA reggae skallar röker inte! Joo, det är faktiskt sant!

2008-11-11 11:03
jag gissar att han inte gör det. min erfarenhet är att de lite äldre i gemet ha lagt ner sånt..

instämmer för övrigt med folk innan, sjukt trevlig liten gubbe det där. ska absolut inte säga att jag känner honom men har stött på han ett par gånger
www.myspace.com/roughlynx

2008-11-11 11:58
han verkar inte vara den otrevliga typen
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2008-11-11 12:17
hur skulle han kunna vara otrevlig? han är ju tom trevlig när han clashar..
45 clash är fett underskattat

2008-11-11 19:30
haha de hade iof varit ball om han bara var trevlig under soundclash..

http://www.twitter.com/sammyksafari

2008-11-11 23:01
Det är klart jag trodde att jag skulle få såna här svar. Vore bara så kul att se honomn hänga backstage med alla hårda dancehall selectors (som säkert är snälla de med).

Jag tycker Rodigan verkligen definierar vikten av att vara sig själv och inte låtsas vara någon man inte är.

2008-11-13 21:12
rodigan röker inte weed, han pratar om det i nån gammal clash (jag tror det är den mellan killamanjaro & rodigan 97´i N.Y) innan han spelar en ganja tune så berättar han att han rökte en slugga med sugar minott i hans studio som "tore off his head" och har tatt det lugnt med weed sen dess .. rätta mig om jag har fel

och på tal om rodigan >>>>>>>>>Ikse din sega ånge, när ska du lägga ut Rodigan audion från Rumble ?!!!!!!!!!

2008-11-14 01:14
Men det var ju tio år sen! ;)

2008-11-26 01:23
Han är ofta ganska proffsig och trevlig men han kan vara ganska vresig gubbe om han vill när det inte är som han vill. Spelade innan han i brixton typ 2004, ganska sluggig dans och han kom in (jävligt försenad) ställde upp sin box och fråga typ när han skulle köra, drack en öl och sen bytta han av oss, körde inte så roligt i någon timme eller nått och drog. Men han är ju oldie så orkar ju inte med att jiddra med alla jämt och ständigt kan man tänka. Men i majoritet är han mycket trevlig. Har inte direkt hängt med han backstage då han så vitt jag vet ofta försvinner snabbt iväg till hotell eller flyg.
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.