I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nattens Klubb Drifter...

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-10-11 04:28

Nattens Klubb Drifter...

Kom hem från Klubb Drifter för ett tag sen, riktigt lyckad fest tror det kom över 200 pers iallafall. Hände en del roliga saker som jag måste dela med mej av iallafall..

23:00 Stog och jugglade lite warm up roots när det kommer fram 2 st killar och frågar om jag inte har nå techno? nej detta är en reggaeklubb sa jag. - jaha ?

00:00 Wonderful Life kliver på scenen, Lovande nystartat band från Borlänge.

00:50 Jag står och spelar lite Pressure - Never fall, Ghetto Life, Your Love..
Då kommer det fram en tjej och skriker i mitt ansikte att jag spelar värdelös reggae.
- Har du inge Martin Jondo?? Matisyahu?? Kymanian Marley?? Spela nått som man kan sjunga med i, One more reggae for the road!
Återigen skriker hon åt mej att jag har värdelös musik.
Men jag spelade iaf "Bill Lovelady - One more Reggae for the road" senare.

01:00 Ännu en techno kille kommer fram o frågar.

01:10 En kille kommer fram och frågar om jag har en penna på mej? tyvärr..
3 min senare, kommer han fram med ett barkvitto skrivet på baksidan:

Alpha Blondie
Gregory Isaacs
Rumours
+ nått mer..
och ser något frågande ut.

01:30 Full kille kommer fram till mej, visar mej sin mobil och nått som ser ut som ett sms, där står det: Har du world jam riddim? om du har det så ge mej micken.

Still, Stor upp till alla som kom till festen. Fortsätt kom fram och önska låtar! (inte techno)
Det är för er som vi finns här.

Fick mkt forwards för Perfect's låtar: Unlock, Love is what we need, Ganja Spliff, Giddimani Questions. Avslutade kvällen med ett Burro Banton medley, även det var uppskattat.

Jag älskar Borlänge / Papa Phantom

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-11 12:38
tog det ca 8 minuter att skriva inlägget :)
Kärlek och respekt...

2008-10-11 12:54

säga att Pressure är värdelös är okunnigt, att hon känner till Martin Jondo.Matisyahu,Kymani Marley är att hon satt hemma än dag men sin kompis o dom skulle göra ngt koolt en sommar ,då bestämde dom sej för attt åka till Tyskland på festival,så råka hon bara se dom artisterna...sen dess vet hon allt om reggae...

Techno killarna måste ha hamnat fel...

äh,jag e bara grinig
http://soundsof051.com/

2008-10-11 15:26
härligt att klubb drifter dragit igång seriöst nu!
du får ju höra av dig om du vill att ja ska komma
å mixa lite!

bless!

2008-10-12 23:19
Det är ett hårt jobb att driva reggaeklubb i småstäder, men det ger sig...
FRSound

2008-10-13 00:36
haha aa vad glad att du inte fick en "spela kalle baah"
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2008-10-13 13:03
hahaha man får höra en del sjuka requests när man spelar, i Umeå fick en polaresom spelade skivor höra det här:

Gäst: - Har du inget med rage?
Johan: - Vadå? Rage against the machine?
Gäst: - Ja vafan fan tror du bögjävel?
Senare samma kväll skulle en snubbe spöa honom för att han inte spelade Michael Jackson...
Samma Johan skulle få stryk av en 45-årig grogghagga på Limpbar för massa år sen då hon klättrade upp i dj-båset å skällde ut honom för att han spelade hiphop... hahaha finns nog många såna här historier bland folk som spelar, skulle va kul att höra fler..
Pleasant, andra lördagen varje månad!!

2008-10-13 13:09
Hahaha Umeå-historien var nog det sjukaste jag hört! Norrland stylee!
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2008-10-13 13:14
Jag hatar när folk kommer fram och önskar rytmer. Det känns som de bara vill visa att de har koll (om de ens har det).

2008-10-13 13:55
tenstadancehall

hellre att folk är å requestar rytmer än när man blir ombedd att lira celine dion eller alphaville
håll i hatten dårar
worlds best lover

2008-10-13 19:24
"har du den där boten anna?"
"du har ingen rnb? typ usher eller shakira?"
"men åh ska du spela reggae hela kvällen?"

"har du ingen reggaeton?"
Dom var sjukt störiga, klagade som fan, sa att djn som är där i vanliga fall alltid spelar reggaeton när dom var där. Han hade en cd i bilen jag kunde låna. fuck you.
stigili dang dang didan

2008-10-13 20:35
"Spela nått man kan dansa till!" är ju skönt att höra.. Särskilt när alla andra utom just dom här fem tjejerna (eller 18-20åriga killarna) dansar.

2008-10-13 20:45
Fick höra samma kommentar i lördags ("spela något som man kan dansa till") på en hemmafest då jag och några kompisar började spela dancehall. Istället ville tjejerna i fråga lira techno/house/trance eller vad det nu kallas. Sen när kan man ens dansa (på riktigt) till sådan musik?
 biffko to di world

2008-10-13 20:57
åååh ni fattar ju ingenting! dansa går ut på att ta så små steg som möjligt och ha händerna i luften!
45 clash är fett underskattat

2008-10-13 21:01
Vill dom höra elektroniskt shit så är det ju inte så konstigt. Men dom brukar ha vett nog att inte gå på reggaeklubb isåfall. Det är störigt med folk som hellre vill höra "den bästa blandningen av hiphop och rnb" eller vad dom nu vill

2008-10-14 03:45
man får ju alltid höra sjuka saker när man spelar ute, inget ovanligt me det me tanke på att dom är waaay to drunk inna dem trunk och man är skapligt städad själv.

på tal om umeå, spelade där två dar i somras och det var hembränt för helaslanten där, en brud höll på att välta hela dj bordet och ja gjorde 2-3 pull ups och sa i micken att luta dig inte mot bordet det välter. men hon kom på bättre tankar och försökte ragga upp alla levande på stället och sno en laptop från arrangörerna hahaha

2008-10-14 03:48
förresten phantom, kul att det går framåt för dig!!

2008-10-14 11:30
tack mannen!
nån som har nå mer roligt att berätta ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-14 12:04
well, spelade på deluxe (växjö) i vintras å två äldre kvinnor (40 års åldern) frågar mig konstant i säkert 2 timmar om jag inte har lite björn rosenström (pojkarna som busar...) som jag kan spela, wtf liksom!? vem fan diggar björn rosenström? och varför i helvete vill man höra det ute på krogen?
worlds best lover

2008-10-14 12:54
Inget konstigt, så här är d för jämnan ute på landet!

2008-10-15 00:24
Det drygaste är alla snubbar som kommit fram till mig och önskat en skum låt, varpå jag svarar på ren rutin att jag inte har den, några minuter senare är de tillbaka och sticker fram en CD-skiva under näsan ¨på en.. -"låt nummer fem, den är skitfet!!!" Och detta har hänt mer än en gång kan tilläggas...
Som en motpol till alla bulla saker som händer, så kom det för ett tag sedan fram en helt vanlig morsa-till-två-barn-och-frånskild-och-ute-på-krogen-igen-brud på 35-40 bast och undrade om jag inte kunde spela Richie Spice...något oväntat..
FRSound

2008-10-15 00:27
sån tar man ju med sej hem ju....oavsett utseendet

2008-10-15 02:47
kan dra en liten historia om när jag spelade på ett ställe i hindås utanför gbg av alla jävla ställen. skitmycket folk, reggae/dancehall för hela slanten vilket var tydligt annonserat i förväg.
detta var några år sen när den svenska toxic-rytmen var ganska ny. efter att ha spelat ett tag så kommer det fram en tjej och undrar om jag inte har "den där toxic?". fan va ball tyckte jag, eftersom det var övervägande "brats" på stället, och började gräva efter rytmen. en stund efter att jag spelat den kommer samma tjej fram igen och undrar vad som hände med hennes request? jag har ju precis spelat den, sa jag. "Nähä? Då ,åste jag missat den. Spelade du verkligen toxic med Britney Spears?"
AAAhhhh... hade lust o gå hem och snitta handlederna. dumma brudjävel.

på samma fest kom en snubbe fram och frågar efter håkan hellström. VAFAN!? här har jag stått och spelat reggae/dancehall i typ 4 timmar, känns det troligt att nästa låt jag lägger på är en håkan hellström-låt?? folk får fan kamma sig. vill du inte höra reggae, gå inte på en reggaeklubb din flöjt
www.myspace.com/roughlynx

2008-10-15 13:11
efter att ha spelat ett tag så kommer det fram en tjej och undrar om jag inte har "den där toxic?". fan va ball tyckte jag, eftersom det var övervägande "brats" på stället, och började gräva efter rytmen
Hahahaha...Hur faen kunde du tro att det var rytmen hon fråga efter???
Hindås liksom, klart det är Britney Spears hon vill höra!

2008-10-15 14:04
haha.fan vad kult :D haha...toxic :D

2008-10-16 03:45
Hur faen kunde du tro att det var rytmen hon fråga efter???
Hindås liksom, klart det är Britney Spears hon vill höra!

nog för att det är hindås, men man hoppas ju på det bästa när folk kommer o requestar av en reggae-dj.
det historien heller inte förtäljer är att jag sa nåt i stil med "asså känner du till den?" varpå hon svarade typ "..ja lite musik kan man väl", utan sarkasm...
så det var väl det som fick mig att tro att hon hade nåt bakom pannbenet men ack så fel jag hade... ;)

2008-10-16 12:13
hahaha DreamOne... den va bra!

En liknande grej hände mig med en brud som önskade salsa å jag spelade salsarytmen, sen när hon kom tillbaks å undrade så höll jag upp fodralet å sa bara att det var det jag spelade och då tyckte hon att det va bra hehe

2008-10-16 12:22
Det är ju också en höjdare när man råkat lagt samplern liiite för tillgängligt (händer väl iofs bara en gång dock) och dibbidibby soundboys som ska va med på scenen råkar radera ljud på den... Kvällen slutade med flask och stenkastning mot polisen utanför, Café DNA är ett fint hak bah... På Lökka i Oslo.

2008-10-16 12:55
det har hänt att jag blivit "dricksad" när jag spelat folks önskningar.
Spelade i uppsala i helgen och fick en haschbit (lol) för att jag spelat en richie spice. en annan gång fick jag en drink och en annan gång fick jag en 100 lapp.
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2008-10-16 20:01
Tenstadancehall sa:

Jag hatar när folk kommer fram och önskar rytmer. Det känns som de bara vill visa att de har koll (om de ens har det).

Du är bara sur för att dom har bättre koll än dig!

2008-10-16 20:36
en grej som kanske inte är riktigt samma var på det som skulle varit en clash mellan topaz och immortal på urf 07. var typ lite folk som stod i närheten och frågar varandra

"vem är den där soundboy de pratar om hela tiden?"
45 clash är fett underskattat

2008-10-17 00:38
vem är den där soundboy de pratar om hela tiden? hahaha fett bra, rolig clash förövrigt
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2008-10-17 14:25
"vem är den där soundboy de pratar om hela tiden?"

hehe den var bra.

en rolig upplevelse: första året vi körde original bangarang var det alltid kaos i lokalen vi hade klubben och allt möjligt konstigt hände. en gång kom en kocksad, katt tuggande pittögd idiot fram till mig och ville höra tupac. jag ahr ingen sa jag, då tar han upp en mora kniv och börjar vifta mot mig och säger att han ska hugga mig om ingen tupac spelas.

30 sekunder senare låg 2 vakter på honom och slog honom grön och lila...

malmö style, garanteee to make you smile!
twitter.com/dj_shirkhan

2008-10-17 15:31
Jag tycker lätt att det är för mycket roots eller vad man ska kalla det. Inte bara roots såklart men typ seg reggae, seg dancehall inget röj på klubb drifter. Ni får hata mig men jag är inte sugen att höra gentleman och bor marley klockan ett på natten när artister som vybz kartel, munga, aidonia o.s.v. finns. Det är skönt före förfesten och på efterfesten men inte på festen. Tyvärr
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine

2008-10-17 17:11
ett annat rätt vaniltg förekommande fenomen är ju när folk kommer och önskar låtar som man precis spelat. ex:

"ååååh min tjejkompis var nere på toa när du spelade den o den låten nyss!! hon äääälskar den låten du MÅSTE bara spela den igen, snäääälla?"

för helvete

2008-10-17 17:14
Mambaa Klart vi inte hatar dej, Gillar du mer dancehall än modern roots så e det så.
Men Gentleman - Caan Hold us Down och Bob Marley - Iron Lion Zion, är det ju
rätt bra drag i, Dom spelade jag eftersom det var efterfrågan efter dom, och dansvänlig Reggae. Fick ingen request efter Dancehall den kvällen. Nu säger jag absolut inte att
dancehall inte är dansvänligt. Men det är bra att du tycker till!

Till nästa kväll den 7/11 så kommer Stereo Steppers Hi-Power, då kommer säkert få höra lite mer dancehall!

2008-10-22 05:33
snurra precis in här, lite tråkigt för dig och voica samma artist kanske http://www.myspace.com/phantomsoundstation

2008-11-05 00:10
Hur "lite" mer dancehall kommer höras? vill veta om det är värt att komma
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine

2008-11-05 11:13
hahah i västerås för nån helg sedan kom en tjej fram med en mobil där hon skrivit:

"Kan ni köra Pretty Pussy, inte min alltså"

hahaha sjuk brud
(vet inte om det stod exakt så men på ett ungefär iaf)

2008-11-05 11:43
jag blev himla imponerad att det faktiskt fanns en reggae-klubb i borlänge. jag är från grannkommun och har faktiskt inte hört talas om den.
men keep it up!