Elephant Man ny albumturné, även Sverige! [Inställt]
Senaste konserterna höll inte hans vanliga standard. Nu kommer "Ele" tillbaka med nytt band och nya hits!Nah Linga! Elephant Man är tillbaka med ett nytt album, nya dancehallhits, en europaturné, i Skandinavien och tre konserter i Sverige! 12-16 oktober möter han sverigepubliken med fullt backing band från Jamaica. Elephant Man även kallad ”Ele” eller The Energy God föddes i sept 1975 som O'Neil Bryan. Han fick sitt artistnamn när han tidigt, på grund av sina stora öron kallades för Dumbo. Den musikaliska karriären startads i gruppen Scare Dem Crew men år 2000 blev han soloartist. Han är nu signad till Bad Boy Records, en RnB/hiphop-label, vilket påverkat honom att samarbeta med ett stort antal amerikanska artister, såsom; Janet Jackson (all Nite) , P-Diddy (Five O), Busta Ryhmes (The Way We Roll), Rihanna ( Pon de Replay, Umbrella), Lil John, Will Smith (Switch), Wyclef Jean (China Wine). Många såg den jamaicanska sprintern Bolt slå världsrekord och vinna flera OS-guld i Peking. Den dans han dansade tillhör Elephant Mans låt Gully Crepa. I skrivande stund har ”Ele” en ny listetta på Jamaica med sin hit ”Nah Linga” Yard news: While Elephant Man is on tour in Japan, his hot single Nuh Linga still lingers in the #1 position. Ele is now picking up where Bolt left off, giving Asians a piece of the new Jamaican flavor. The single is spending its third consecutive week in this spot. Watch to see what will happen next week has a threat remain for this spot. Turnédatum: 12 oktober 2008 MALMÖ @ Tangopalatset 13 oktober 2008 STOCKHOLM @ Berns salonger 16 oktober 2008 NORRKÖPING @ Otten artistens hemsida: www.elephant-man.net artistens skivbolag: Bad Boy Records www.badboyonline.com / Warner Music Sweden artistens bokningsagent Sverige: Backup Production www.backupproduction.com Dancehall madness!! (Inlägget ändrat av Mabande som fixade rubriken 2008-10-03 13:40:22)
http://www.backupproduction.com
kan vi räkna med att polisen griper han med?
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
ja men bara om han ser "misstänkt" ut, annars ska det nog gå som en daance
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
han sysslar med skummusik har räckt förut satsar ett oanvänt och helt nytt lunarstormkonto på att han blir gripen
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Norrköping framför Göteborg riktigt tråkigt.
Hasta La Victoria Siempre!
"Senaste konserterna höll inte hans vanliga standard" WHAT??? Det var ju hur grymt som helst!!!
Ja precis, vad var det för fel på senaste konserten? Hur grymt som helst ju. Fet bokning i alla fall. Kan dock garantera att det kommer att floppa i Malmö. Tangopalatsets lokaler är inte bland de hetaste.
poor and clean
varför inte i gbg?! promoters wha a gwaan?
Mabuhay!
hehe norrköpin thats where lumidee & speedy was at the other day
fan va kul att det händer nått på dancehall fronten
göteborg vafan!!
-GRK fi life-
gbg,vakna nu
http://soundsof051.com/
va väll bara 1år sedan typ som han va i gbg...men hade inte bangat att se han igen..oslo och malmö ligger ju nära.. Dan, "varför inte i gbg?! promoters wha a gwaan?" - du är la en sån, så whaa gwaan? Mördaren och Anders - ni har rätt, när Baby Cham + Pinchers + Spice floppar helt i gbg, för att bara nämna en grej och som ligger ganska nära i tid, så är det ju nån som har somnat iallafall.. när folket vaknar så vågar nog the promoters ta hit feta grejer.. ..nä jag är inte bitter - Tony Richardsson
stare: Å andra sidan floppade ju spice o cham stenhårt i Malmö också.. Och jah cure + marcia + shiloh... Elephant man också när han var här förra gången men de var ju en söndag.. Fast Elephant själv var sjukt peppad trots att folk saknade allt vad hype heter.. Big up för bokningen!! Mer sånt här..
http://www.twitter.com/sammyksafari
Lägg allt dylikt i STHLM så får man väl åka hit om intresserad, inte så långt precis. Floppar man t o m med Jah Cure funkar det ju inte!!
Stare: lite skillnad på ha en klubb en gång i månaden och boka branshens tyngsta namn, men jag fattar din poäng
Mabuhay!
Elephant Man i Oslo!När : Onsdag 15 oktoberVar: FabrikkenPris: 275 NOK
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hela skiten är inställd..sjukt tradigt.
one love
Gäller det oslospelningen också?
Efter något som står helt utom Backup Productions kontroll tvingas vi med stor besvikelse meddela att Elephant Man ställer in hela europaturnén och därmed alla tre svenska konserter. Icke desto mindre är det mycket tråkigt och vi beklagar detta för alla inblandade samarbetspartners, konsertställena i Stockholm och Norrköping men främst beklagar vi det för alla fans. Beslutet är Elefantens eget genom sin manager Q45 på Jamaica. Stora försök har gjorts för att rädda det hela men utan lyckat resultat, därför detta tråkiga besked. Pontus Pålsson Backup Production
http://www.backupproduction.com
Sjukt tråkigt... :/
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
synd att dom stallde in, better luck nex time
Det var tråkigt. Men varför är det såhär med reggaespelningar egentligen? Det känns som varannan, eller i varje fall var tredje, blir inställd med olika lång framförhållning. Vad beror det på? Attityd hos artisterna? Bokarna? Artisternas agenter? VISA problem i EU? Så tråkigt att det ska vara såhär.
Noooooooooooooooo! fan jag som var så glad..
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine
It´s because jamaicans are the way they are
och hur är dom?.
http://soundsof051.com/
tror han syftar på att många artister ställer in pga dålig organisation, glömt fixa visa osv. många vänner som har tagit hit jamaicanska artistewr har klagat på strul och oseriositet med managers och artister
Mabuhay!
jag som ville röka spliff... när kommer Busy??
vaaaa? vadå busy?! när? vart? sverige? stockholm? berätta? :D
frågan är när vybz och mavado kommer
-GRK fi life-
fanfanfan, äntligen ett hopp om dancehall men nänäää
Det som är lite tragiskt är att inte ens Busy, Mavado o Kartel skulle vara ett säkert kort i Malmö.. Förmodligen skulle folk komma men de är fan inte säkert.. Skulle det vara en onsdag istället för helg sitter folk hemma o tittar på Bonde söker fru eller nått sånt.. Ta hit Mavado! Han e tuung live..
Busy Signal, Serani, Elephant Man och Vybz... TACK! :P
warlord för helvete!!
Mabuhay!
Men tänk om någon bokade Bounty och det blev också inställt. Jag vet om jag skulle klara den chocken.
Wayne Wonder (exklusiv spelning i Europa, bara i Malmö) + Million Stylez + Safari Sound + Lazee + support drog 200 pers i förrgår. Stället har väl plats för 3000. Malmö style!
Helt ärligt. Det vilar även ett stort ansvar på att promota på rätt sätt också. Funkar inte traditionella sätt längre så måste man testa nya grepp. Hur bra en produkt (artist) än är är det ju upp till de som tar hit honom att sälja in eventet så mycket som möjligt. Visst resurserna är för det mesta små och allt måste gå runt. Visst bygger allt på publikens vilja att komma också, men man gör det för lätt för sig om man bara skyller på att folk hellre sitter hemma och trycker..
Helt sant, ofta är marknadsföringen rätt kass och ibland finns det kanske en tro på att artisterna drar en större publik än vad dom faktiskt gör... Sen tror jag det är många som lyssnar lite grann på reggae o som tycker de är fett osv men som inte vill pröjsa 3 - 400 för att se artisterna live.. Jah cure/marcia/shiloh var en sån kväll där folk var intresserade men bara tyckte att de var för dyrt helt enkelt.. Hade biljetterna kostat 200 - 250 kr hade de garanterat kommit över 1000 pers.. Sen har väl media ett finger med i spelet.. För även om tex Elephant man spelar i Malmö så skriver tidningarna om att Veronica Maggio ska komma om en månad eller att nån lokal elektro dj spelar på nån bar.. så det är nog flera saker som spelar in..
Sammy; Nu är jag lite för måndagstrött för att ta en hel ekonomilektion från grunden, och det här har vi ju diskuterat förr, men kortfattat så sätter man inte priser på biljetter ur luften direkt, utan man har ju självklart en budget som man utgår ifrån. I fallet Jah Cure / Marcia Griffiths / Ras Shiloh som jag var en av huvudarrangörerna för kan jag meddela att om det hade kommit 1000 personer med ett biljettpris på 200:- så hade vi inte ens då nått breakeven. Artisternas gager är helt enkelt för höga för Malmö som inte är beredda att betala vad det kostar. Även om jag inte är ett fan av marknadsekonomi så får man helt enkelt konstatera att tillgången inte matchar efterfrågan i Malmö.
Boss Sounds - Reggae Scorcher.
Jah cure/marcia/shiloh var en sån kväll där folk var intresserade men bara tyckte att de var för dyrt helt enkelt.. Hade biljetterna kostat 200 - 250 kr hade de garanterat kommit över 1000 pers.. Fatta vad menar men 3-400 spänn för 3 artister/live band är ju INTE dyrt. Men jag är inne på att hoppa boka vissa namn på mindre orter o kör bara i STHLM då det dessutom inte kommer folk liksom...