Kapten Röd - Hemligt nummer?
Jag var på kaptenens uppträdande på Peace & Love i helgen, och som det fan jag är så kände jag såklart igen varenda låt, förutom just den här. Efter att ha pratat lite om den nya FRA-lagen och att han inte svarar när folk ringer med hemligt nummer så drog låten igång, med en refräng som gick något i stil med "Woohoooj, vem ringer mig på hemligt nummer? Tänker inte svara..." osv. Jag har googlat som en galning, och även kollat in hans MySpace, men hittar ingenting. Så, är det någon som vet om det här är en ny eller gammal låt? Kanske något från ett kommande släpp? Tacksam för svar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan det vara en version på Busy Signals låt - unknown number (privat call)? En fet låt, kolla på typ Youtube. Om det är den låten så svara gärna. Skulle va kul att höra om Kaptenen gjort den.
Oj jävlar, du hade rätt! Fyfan vad fett, exakt samma melodi och så, så kaptenen har bara gjort om den till svenska. Nu undrar jag bara var man kan få höra den här låten igen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är en helt ny osläppt fet låt som heter "Okänt nummer" som kommer att släppas på Partillos skiva "Högre Standard" som släpps i slutet av sommaren. Skivan är fullspäckad med massa artister, förutom kaptenen bl a Serengeti, Million Stylez, Joey Fever... BOOM!
www.myspace.com/masterkatten
Fan vad fett! Tack för infon!
haha helt rätt i tiden!!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
yepp, för gangsters svarar inte på hemligt nr!
i get more pussy then panty!
Unknown number är enligt mig den feeeeetaste låten i år!! ska bli sjukt fett å höra kaptenens version, det verkar som partillos skiva kommer bli en odisskutabel klassiker i svensk reggae Big up!!
Mabuhay!
daddy i år? har du sovit under en sten? ;)
Detta förklarar raden - på skyddat nummer svarar ej kaptenen - i Roffe Ruffs "Ring mig"...
Kapten Röd - Okänt Nummer Live i Tromsö. Låten börjar efter ca 1.20 http://youtube.com/v/8muN9SSPypQ
confidence P24 låten släpptes januari 08 på 7" såvida jag inte tvärdäcka av i helgen å sov ett år och inhte fattat det än så är det i år... =) sen att den funnits osläppt på nätet är en annan femma! http://www.soundquake.com/item/633371357339433135.html
Mabuhay!
Color_Blind P26 fett klipp, a bare nuttydread lyrics i början... ;-)
Konstig text egentligen. Skryta med att man inte vågar svara på okänt nummer, inte ens när hans mamma ringer. Alltså Busy signal. Jag vågar svara på alla samtal på min telefon, tom morsans!
det handlar väl inte nödvändigtvis om att inte våga, det är ju bara så satans otrevligt, hur många öppnar dörren om den som ringer på är klädd i rånarluva tex?
Fast på telefon är det ju ännu enklare och säkrare, bara att lägga på. Tycker gangster grejen kan bli lite töntig. En riktig hård jävel borde väl inte bry sig om sånt? (Jag öppnar dörren, det kan ju vara en polare... Fast skulle jag se innan att det var en rånarluva så då får dörren va stängd.)
bluehill X1 nja, det kan ju vara polisen eller en delgivningsman som ringer, då e d dumt att ens svara... klart man ser vem som ringer på, jag hade iof en ytterdörr utan kikhål ett tag, men då öppnade jag inte för någon om dom inte ringt och sagt att dom skulle komma innan... och så till den riktiga frågan, varför ringer man från okänt nummer, är man så osäker på sig själv att man tror att ingen vill prata med en?
Okej. Det finns en poäng, med kronofogde osv. Jag har flera polare och jobbkontakter som har privat nr. Inget konstigt med det.
jo det är konstigt varför har dom det? om dom nu inte jobbar i/deras företags samtal går via en växel...
Olika anledningar tror jag. Vissa utlandssamtal blir så, Jobb telefoner, växel som du sa, ngt gammalt ex som e jobbigt. Vad gör man med alla kontantkorts mobilnummer som man inte har inlagda eller går att hitta på eniro? Men jag hajjar din poäng.
vadå har dom hemligt nummer för att ex är jobbig, fattar inte kopplingen... kontantkortsnummer är en svår grej, men eftersom dom inte går att kolla upp är det nog inte delgivning eller polis... annars brukar det ju efter typ tre misslyckade försök komma ett sms som brukar se ut nåt så här "för satan din paranoida jävel, det är -xx-, har nytt nummer, svara nu, viktiga grejor på g" dock är det ju dom privata nummren som är frågan här....
Som sagt, hajjar din poäng. Tycker bara det verkar jobbigt. Och jag skulle bli galen på paranoida polare. Och du har ju ditt tel nummer stående längst ner i dina inlägg... Mitt sista inlägg, måste dra, peace!
bluehill X1 hehe ja desperata tider kräver desperata åtgärder, men nu är det ganska lugnt på bostadsfronten, iallafall i några månader...
(Reklam) Båda låtarna är feta, kaptenen körde sin version igår på Yardie Days, tråkigt för er som missade. Hela kvällen var grym, ikväll blir det lika kul igen.
Länk till affisch
Bästa ringsignalen på luren är juh faktis busys har haft den ett tag nu, dock så svarar jag på allt !! big tune
BLESS REGGAE MUSIC
frågan är väl hur han vet att det är hans morsa som ringer om hon ringer från ett okänt nummer?
Haha klart man hellre var på Reaggefestivalen än Gatufesten ;) confidence P24 Vilken är den första låten i SUMMER 2008 MIXTAPE DOWNLOAD! ?
OT... Snigelpuppan; t.o.k - peppa dem / rythm: trenches
Lite mer offtopic. snigelpuppa, sweet, då ses vi på Yard på fredag också då..!