I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Studentflaksreggae?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-06-05 16:54

Studentflaksreggae?

Trodde det var soundclash nere på stan idag men det var visst bara studenter som firade sin examen, som att det vore nån slags bedrift egentligen. Välkommen till ditt livs vakuum som varar livet ut.

Hursomhelst, hörde en rätt oväntad dänga dundra från ett av flaken, nämligen John Waynes fläskiga klassiker Call The Police! Rätt oväntat, något som tände ett hopp inom mig för dessa ungdomar.

Ruskigt meningslöst inlägg kan jag medge, men frågan lyder: har du hört något oväntat idag spelas på flaken eller är det bara det gamla vanliga Absolute Reggae?

Intressepenisen hårdnar!

2008-06-05 16:54
Intressepenisen hårdnar!

2008-06-05 17:30
Daddy Boastin - Värsting hörde jag igår!!
BLESS REGGAE MUSIC

2008-06-05 17:39
det e väl iofs absolute reggae så det skriker om det
Mabuhay!

2008-06-05 21:09
nästa år när jag tar studenten ska de få se på studentflaksreggae!
45 clash är fett underskattat

2008-06-05 22:52
När jag tog studenten spelades det rub-a-dub från en bandare som vi hade på pakethållaren på vår tandemcykel! Kommer inte ihåg några specifika låtar, men skulle gissa på att det blev en del Josey Wales, Billy Boyo, Colour Man, Ringo osv.

2008-06-06 03:16
daddy-dan din hatare jag sa bara att det var en av dom låtarna jag hade hört på stan inte att jag tyckte det var en ultimatum student låt.......hatare... ärligt hade jag tagit studenten idag så hade jag lätt valt mission riddim------ http://youtube.com/v/kToWtGXR_iA
BLESS REGGAE MUSIC

2008-06-06 15:29
hatare..

ha ha! lugna ner dig, påpekade endast viken kategori daddyboastin hamnar i enligt mig
Mabuhay!

2008-06-06 15:34
Antagligen har de hittat låten genom filmen Shottas. Jag vart minnst lika chockad då en tjej satt och spelade It a ring med Tonto Irie..
 biffko to di world

2008-06-06 16:32
Sjukt.
Intressepenisen hårdnar!

2008-06-07 23:26
Torre1... haha typ samma sak hände mig... satt och glodde på just shottas med några polare, jag själv kände igen dom flesta låtar sedan tidigare. hur som helst så började konstigt nog alla lyssna på just tonto irie, och enbart låten it a ring några dagar senare.

man ska väl egentligen vara tacksam för sånt fast det känns sjukt? jag menar, folk får väl ändå upp ögonen lite för reggae, eller vad tycker ni andra?
__________________________________________________<br><br>bara för att vara lika frän som alla andra på whoa så ska jag fanimej också ha en meningslös forumsignatur.

2008-06-08 01:42
Ah, den låtet har hypats flitigt bland mina kompisar också. Alldeles för många missar den underbara dancehallen och dissar reggaen efter att ha hört ett fåtal rootslåtar.
 biffko to di world

2008-06-08 22:16
tar studenten på torsdag och har tänkt mig att cykla runt med en bandare som pumpar Tenor Saw & nitty Gritty - We run things-skivan.
kommer sitta som en smäck på stadens gator.

2008-06-11 11:48
Ursäkta dum fråga och det är väl säkert bara ett undantag för just under studentfirandet och aldrig mer men tänkte spontant att styra upp ett soundsystem på lastbil och åka omkring på gator och torg hela dan och spela reggae och dancehall på högsta volym? Eller att få tillstånd för dylikt, är det helt omöjligt?

2008-06-12 00:27

Verkar absolut inte som någon omöjlighet!
 biffko to di world

2008-06-12 12:14
det är väl bara slänga upp några polare som tar med sina gamla studentmössor så kan ni vara lite undercover
One chapter a day