I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra start på riddim året, men vilka är hetast hitills?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-05-20 22:05

Bra start på riddim året, men vilka är hetast hitills?

Kommer fler riddims än man hinner med, men här e några av mina favvos hitills i år:

Liberty riddim-Vybez Kartel "Nah hold we down"
Hammer time riddim-RDX "Party"
Work out riddim-Alla versioner
Pon di block riddim
Jungle lion riddim
Black blood riddm
Crusha riddim
Day break riddim

finns ett gäng till som e riktigt grymma men jag orkar nämna nu.

2008-05-21 18:04
Daybreak och Evil Deeds av dom jag hört hitills...

2008-05-22 11:17
Just d, alla som gnäller om att det inte kommer bra reggae längre kan gå och lägga sig igen. Då har man nog aldrig gillat reggae egentligen. Äh, hade en diskussion igår med tröga skallar som tyckte så. Men har man varit med ett tag så har man ju hört liknande påståenden förr. Finns ju gubbar oxå som tyckern popen dog med Beatles och Rolling Stones är fortfarande bästa rocken, LOL! Men få genrer som just reggae som spottar ut sån kvantitet och kvalitet år ut och år in, så har d alltid varit och är fortfarande!

2008-05-22 13:27
Robot riddim och Gear box riddim är mina favoriter från i år.
 biffko to di world

2008-05-22 15:10
Forward

Håller inte med för fem öre! klart man kan digga roots eller rubadub eller digitalt eller whatever utan att digga det som görs idag. jag diggar det mesta som gjordes mellan 1980-1996 bara därför behöver jag inte gilla det som spelas idag (vilket jag visserligen gör i vissa tillfällen) men det är ju en smaksak!
45 clash är fett underskattat