I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Versioner av Fade Away?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-05-06 23:26

Versioner av Fade Away?

hej jag undrar hur många versioner det finnes av denna låt. nu menar jag inte på rythmen utan av covers av låten (och versioner med mindre ändringar men fortfarande byggda på den)

de jag har hittat mig hitills är:

Junior Byles - Fade Away
Little Kirk - fade Away
Horace Andy - Fade Away
Lloyd Parks - Fade Away (inte fått den en så vet inte om det är en cover eller bara en låt med samma namn)

och så:
Million Stylez - Fade Away 2006 (feat. Junior Byles)
Little John - Fade Away

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-06 23:48
sleepy wonder & django - fade away
45 clash är fett underskattat

2008-05-06 23:52
just det, ni får gjärna säga om versionerna är något bra med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-06 23:54
den är bra, digital
45 clash är fett underskattat

2008-05-07 00:31
Carlton Livingston vill jag minnas har gjort en tolkning av låten. Johnny Clarke har ju självklart gjort en tolkning, cover-artist som han var. Finns på en nura 7".

Känner personligen att det räcker med Junior Byles och eventuellt Lille John i sound-dödar-stil.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2008-05-07 00:36
japp. Carlton Livingstone har gjort en version. missade den på eBay för inte allt för länge sen kom jag på nu.

det är väll igentligen bara Junior Byles & Little John versionerna som är riktigt intressanta (av de jag hört) men jag har lyckats fixera vid denna låt och samlar lite smått på den (och på reggae versioner av Wherever I Lay My Hat)

2008-05-07 09:50
ebba grön - tyna bort
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2008-05-07 18:28
Glen Washington har gjort en. Tror den heter Jah Glory men är inte säker.

Den är inte speciellt bra...

2008-05-07 18:31
Sen får vi ju inte glömma Ranking Joe's Weakheart Fadeaway. Den är fet

2008-05-07 18:34
Hudvård :

den ligger på Fade Away rythmen men är ju inte en cover (vilket det var jag sökte).

jag tycker det är en bra låt dessutom

2008-05-07 18:36
nu syftade jag på Jah Glory

2008-05-08 13:57
Ojdå så går det när man inte läser igenom noga. Då har jag inget annat att komma med hehe

2008-05-08 13:58
Möjligen Ernest Ranglins Fade Away version om den räknas?

2008-05-08 14:26
Hallå där! Nu måste jag in och bestämma lite för nu har det spårat ur. Jah Glory är ju för f*n en av de fetaste låtarna Glen spelat in! En riktig klassiker och definitivt en låt man bör ha i samlingen. Vet hut!
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2008-05-08 16:31
jag tycker Jah Glory är bra, tyvärr har jag den bara på en gammal(?) halvtaskig pressning med mycket brus (och så som vissa JA pressar är) på Joe Frasier labeln.

2008-05-08 16:37
Chris Boss:

Smaken är som baken

2008-05-09 06:40
aaaahhh måste hålla med chris boss där asså. det är ju fan en av hans absolut fetaste låtar nånsin och får gärna spelas en hel kväll på repeat om ni frågar mig! sjukt stämningsfull

"oooohh, na na na na na naaa!"
www.myspace.com/roughlynx