I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Manna - Salma Dub LP

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-04-23 16:50

Manna - Salma Dub LP

nu har Mannas album salma kommit som DUB version på vinyl.

för de som inte vet är salma norges bästa(?) reggae-band. låter riktigt bra

lyssna här: http://www.myspace.com/mannafari (dock bara vanliga versionen)
tyvärr ville inte länkfunktionen funka nu

skivan går att beställa om man mailar [email protected] och frågar, riktigt bra pris, jag betalade 35 Dollar (vet ej varför han ville ha i dollar men blev billigt pga svag dolar så jag klagar inte) = ca: 210 SEK för Dub-albumet och en 7" singel med Tungtvanns - Velkommen Till Nordland (Welcome To Jamrock version på norska).

vanliga versionen av skivan finns att köpa på Blenda.com & på CDON.se

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-24 10:48
210 kr låter inte så billigt, speciellt för ett dubalbum...

2008-04-24 12:49
Kul med mer nordisk dub! Vem står för mixandet?

Nutty: Varför skulle ett dub-album vara värt mindre?

www.GiantSounds.com

2008-04-24 15:24
Nutty:

jag tycker det är ett bra pris för ett Dub-album på vinyl (+ en 7", blir nog billigare om man bara vill ha Duben) skickat från Norge

Jätten:

skall leta upp det åt dig, vänta lite
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-24 15:27
Läs mer om albumet här

Skiva er bare trykket i 330 ex og inneholder 8 låter.

Jag återkommer med vad jag tycker om den så fort jag hört skivan, den skickades i dag

Jätten:

Versjonene er gjort av Manna selv og med hjelp fra Bjørn Torske (Smalltown Supersound), Rune Lindbæk (Beatservice), Kango (Lunatech), Nopia, Jan Steezy og Joddski/Jørg-1.

från länken här ovan.

2008-04-24 16:15
Fiyah P25
jaja att det var på vinyl missade jag

JättenFinn P30
för att om det är en dubversion av ett album har producenten redan fått betalt och skivan gått med vinst, därför är det bara bonus för producenten

2008-04-24 16:41
Nutty:
kräver ett visst jobb att göra Dubbarna med, det rä ju inte bara instrumentalerna som är på albumet.
men lite håller jag iof med ändå.

2008-04-28 12:44
Nu har jag lyssnat igenom skivan, inte bästa duben jag hört men gillar man bandet (Manna) så är den värd att skaffa.