I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-04-05 15:51

Summerjam 2008

Hur ser det ut med summerjam i år? Många härifrån som tänkte dra dit? Vilka artister tror ni på i år?

soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com

2008-04-05 15:55

2008-04-05 19:40
Finns en tråd i festival forumet.
Hasta La Victoria Siempre!

2008-04-07 15:43
Av dessa borde ju Alaine, Beres, Tarrus, Pressure, Fyah Muma, Coco Tea och Jah Cure komma till URF också!

2008-04-08 08:17
URF kan ju slänga sig i väggen ärligt talat. bara massa poliser som håller på och trakasserar folk. summerjam är ju helt übernice. fet lineup hittills. inte lika fett som förra året men men.
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!

2008-04-08 09:42
URF kan ju slänga sig i väggen ärligt talat. bara massa poliser som håller på och trakasserar folk.
Äh, URF är grymt! Något mer heta artister bara, ta hit artisterna nämda ovan så blir d perfekt. I Sverige är det polisen som "run tings".
Inget specifikt för URF, allmänt utbrett i samhället, ni vet ju hur farligt det är med reggae, speciellt om det är massa svarta människor, dom har ju rensat STHLM city från packet (ironi), finns väl inte en enda reggae klubb i stan, förutom nån bar / pub (räknar inte sunkiga H62 som en lokal/nattklubb).
Vill dom raida hela URF festivalen så gör dom det, spelar ingen roll vad vi tycker.
Men fulla / drogade kids 12-17åringar vill ingen ha, bara beklaga att många barn har sådana fucking åsnor till föräldrar! Men absolut inte värre än t.ex. Hultsfred festivalen som snarare är värre (aldrig sett maken till spritorgier.)

2008-04-09 17:29
en STOR skillnad som jag tycker mellan de 2 festivalerna (förutom det uppenbara som storlek, bokningar, läge osv..), är ju allt liv och rörelse runt omkring! på summerjam kan man gå omkring en hel dag typ och köpa skivor, kolla på massa ohärligt krims-krams, käka lite halv-ovanlig mat etc etc..

på URF finns det typ ett langos-tält, i bästa fall nåt litet tält med skivor och förmodligen en eller annan gammal kärring med mögliga dreads som försöker kränga av lite flätade garnarmband á la grön-gul-röd.. sjukt tråkigt!

det är ju alla småtält och matställen som får en festival att bli levande så man har nåt att göra mellan konserterna!
har dessutom hört att URF tar ut en rätt saftig avgift för att man ska få slå upp ett tält där på gräsplätten. kanske vore det en idé att sänka den avgiften lite så fler försäljare har råd att komma dit...?
www.myspace.com/roughlynx

2008-04-09 19:30
Summerjam är sjukt mycket trevligare dels påga. det som Dreamone nämnde. organisationen är överlägsen, fräschare tält område, och bara en sån sak som att sentinel, mighty crown m.fl. ledande sounds dyker upp + en hel del dancehallakter gör ju summerjam sjukt mycket bredare och ett givet val.
jättebra att det finns en stor reggaefestival i Sverige, men jag har nog varit där för sista gången.
Mabuhay!

2008-04-10 08:52
på URF finns det typ ett langos-tält, i bästa fall nåt litet tält med skivor och förmodligen en eller annan gammal kärring med mögliga dreads som försöker kränga av lite flätade garnarmband á la grön-gul-röd.. sjukt tråkigt!
Hahaha, välkommen till bonne Sverige! Men jag håller med, sjukt med kapacitet att styra upp att bättre utbud på området förutom konserterna!    

2008-04-10 08:57
Summerjam är sjukt mycket trevligare dels påga. det som Dreamone nämnde. organisationen är överlägsen, fräschare tält område, och bara en sån sak som att sentinel, mighty crown m.fl. ledande sounds dyker upp + en hel del dancehallakter gör ju summerjam sjukt mycket bredare och ett givet val.
jättebra att det finns en stor reggaefestival i Sverige, men jag har nog varit där för sista gången.
Det där har jag aldrig förstått heller! En del dancehallakter och framför allt varför inte ha några av Sveriges sound "crews" som partajar igång, det är väl 3 dagar festivalen är? Då finns gott om plats och tid!  

2008-04-11 14:53
Summerjam är perfekt för min del, alltid en sjukt soft vibe. Kommer försöka åka dit varje år framöver..
Pleasant, andra lördagen varje månad!!

2008-04-11 15:09
spikat där.. grym lineup än så länga iaf ses där

2008-04-12 13:52
vad kostar biljetterna? fattar ju ingenting av hemsidan på tyska :/
JMD, Jag Måste Dansa!

2008-04-12 14:34
82 euro om jag inte minns fel. höjt med hela 3 euro sen förra året haha :P
värt vartenda öra!
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!