I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

AUDIO från westcoast soundclash 2008

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-03-21 06:25

AUDIO från westcoast soundclash 2008

http://www.sendspace.com/file/1fgtzc

Rough Lynx vann mot Axxion pack!

Stor upp till Rastott som tappert ställt upp alla fya år md flaggan i topp

www.swingkids.se

2008-03-21 06:37
Var tyvärr ett knas på den editen men ny kommer upp imorgon, måste bara konsultera judteknikern först... håll ut!!
www.swingkids.se

2008-03-21 09:06

Kommer antagligen imorgon då för idag är det judisk helgdag (långfredag)så jag kan tänka mig att han är ganska upptagen i synagogan.

2008-03-21 10:22
sendspace link not working .. ? "file deleted by uploader"

2008-03-21 13:04
Gillis:

kommer det komma någon CD-Version med omslag eller?
om inte kan du lägga med flyern för clashen i audion så man kan skriva ut den?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-21 16:15
det filmades ju, så en snygg dvd-utgåva hade i alla fall jag köpt!
Mabuhay!

2008-03-21 16:24
DVD-utgåva med "låtarna" på CD som bonus CD hade inte varit helt fel, hade jag köpt direkt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-21 16:30
med comentary från varje sound och gillis på dvd'n.
och backstagebilder som bonus. 

SKYSCRAPER - MILLION VIBES
http://www.myspace.com/martinnordbeck
http://www.myspace.com/millionvibessound

2008-03-21 17:36
nordbeck:

vi kan ju alltid hoppas på det iaf. men blir väll tyvärr inget sådant kan man gissa.
speciellt comentatorspåren skulle vara väldigt roliga tror jag

med lite tur slänger de med audio/vidio från gamla clasher som bonus med.

2008-03-21 17:36
om komentatorspåren:

om de gjordes riktigt seriöst alltså, att sounden förklarar varför de valde de dubs de spelade och så.

2008-03-21 21:57
Vi hade ju n kameraman som filamd mycket men vet ej hur mycket som filmades i efterhand men han gjorde en hel del bakom kulisserna filmning innan...

kommer göra en zip med audion med flyer i. typ 128kbps mp3 och blir tp 190mb verkar det som på originalet som bara måste putsas lite...
www.swingkids.se

2008-03-21 22:05
wheh kan knappt bärga mig! lätt att glömma bort vad som spelades änna
www.myspace.com/roughlynx

2008-03-21 22:05
ok, ser fram imot att höra clashen iaf. missade tyvärr den då jag inte var i GBG. kul att höra Ungtupparna mot Gammelgäddorna (som de sa i någon Blenda & Ruff Lynx Show för länge sen)

2008-03-21 22:31
vela inte med video inspelningen,se till o ha den fixat,vill gärna ha den på dvd elr whatever:)

diggade Gillis tvek där när Rough Lynx körde Kapten Röd dubben:D haha....
http://soundsof051.com/

2008-03-21 22:46
sluta "spoila" för oss som inte hört clashen nu :P

2008-03-22 12:12
om det är nån som har filmklipp eller bilder får ni gärna länka dom här

2008-03-22 15:54
yes i,ska överföra allt o so packa ner o så
http://soundsof051.com/

2008-03-23 15:30
Vad händer?

2008-03-23 16:57

2008-03-23 18:07

Det hade strulat till sig med Audion först tydligen, men Gillis har fått den "nya" som funkar & är hel nu av ljudtekninkern tydligen... så han styr väl det tills imon eller nåt kan jag tänka mig...

myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2008-03-23 21:16
Kan man inte få en rapport så länge?

2008-03-23 22:03
AUDION i sin helhet mina damer och herrar:

http://www.sendspace.com/file/4akx5g
www.swingkids.se

2008-03-23 22:07
OJOJOJ fan vad jag har väntat!
BIG the fuck up mr gillis

2008-03-23 22:39
borde nästan startas en ny topic om detta så ingen missar.

skall ladda ner nu.

Tack så mycket

2008-03-24 00:31

funkar ju inte.. =/

2008-03-24 00:39
JahNiclas:

finns en länk långt ner i tråden som funkar

2008-03-24 00:53
den som gillis la upp nu, vill inte funka för mej.

2008-03-24 01:19
vem är det som är Host? Herr Gillis eller?

2008-03-24 01:23
JahNiclas P20. Det är nog för att så många laddar ner den just nu.. testa igen

2008-03-24 01:24
han fick igång den

2008-03-24 01:25
om någon har flyern i högre upplösning får den gjärna lägga in den här

2008-03-24 01:32

såja nu fick jag det att funka. nu ska jag ta & lyssna..

2008-03-24 02:05
"vem är det som är Host? Herr Gillis eller?"

Japp det stämmer det. Rodde från topaz skulle ju vart det egentligen men han fick förhinder

2008-03-24 02:18
DraemOne: tack. Gillis sa att Ridde inte kunde komma i introt men jag viste inte det var Gillis då jag inte känner igen hans röst då jag hört honnom prata 1-2 gånger innan bara.

hitils låter det som en riktigt bra clash (lyssnat till halav ruff lynx i första ronden), synd att man inte var där. trots att det hörs dåligt verkar publiken varit "live" också.

som vanligt borde dock Rastott valt svenska språket i stället för engelska när han pratar, eller skaffat sig en person på micken

2008-03-24 11:06
måste säga att jag faktiskt tycker rastott spelade bättre låtar än axxion i första, även fast han borde lämna micken, men eftersom jag är en sucker för irregular och svenska grejor är ruff lynx etta för mig än så länge (1 ronden, halva lynx set)

2008-03-24 11:27
men nu börjar axxion ösa ordentligt med dancehallen... hmm svårt det här

2008-03-24 12:07
Tråkigt för Rastott som åkte ut när han egentligen skulle gått till DFD då Axxionpack spelade om en låt vilket han också påpekade under clashen.

Annars, big up the elders - Axxionpack, big up Rastott, Gillis the host och allt folk som var där och supportade (vilket sound ni än höll på)!
http://www.myspace.com/roughlynx

2008-03-24 13:40
har lyssnat på hela nu.

Rough Lynx var värdiga vinnare. Rastott borde gått till Dub Fi Duben pga playback av Axxion, här borde Gillis gått in som domare och påpekat detta.

riktigt kul att Lynx spelade en Kapten Röd Dub, jag tycker det spelas aldeles för lite svenska artister i Svenska clasher (de som håller clasher borde ha med i reglerna att man måste spela ett visst antal svenska dubplates). hade dock varit ännu roligare om Lynx spelat sin (eller en av sina om de har flera) Jogi dubplate (med något kul prat innan om vilket sound Jogi igentligen gillar mest).

Riktigt bra clash och jag önska jag sett den Live. hoppas videon kommer och att den kommer på DVD (men det är kanske önsketänkande)

2008-03-24 14:37
Big Up Gillis å alla inblandade sounds.

Har försökt ladda ner i 2 dar nu men får detta meddelandet hela tiden;
Sorry, the free service is at full capacity.

Så om nån som lyckats ladda ner,
lägger upp en gång till på sendspace så vore det gubbjuste!

2008-03-24 15:03
Blendas, jag laddar upp nu, återkommer med länk snart

2008-03-24 15:07

2008-03-24 17:34
Fiyah: Om man inte gillar svensk reggae då?

2008-03-24 17:37
Poppa_Nikoo:

ja det är ett problem (med min ide) jag inte tänkt på om jag skall vara ärlig.
kanske inte var så bra ide som jag tänkte.
men jag skulle gjärna höra mer svenskt i clasherna iaf, tror att sounden underskattar de svenska artisternas popularitet lite då jag tror att många svenska artister skulle ge stora forwards, är ju billigare att spela in speciella låtar för clasherna (där man kanske dissar de andra sounden) med svenska artister med

2008-03-24 18:19
möjligt att det är underskattat men att ha det som tvång är ju sjukt efterblivet...
Mabuhay!

2008-03-24 18:21
sjukt efterblivet är att ta i lite tycker jag allt.

största anledningen till att ha det som tvång är för att få in mer svenskt i clasherna, sen kan man ju ta bort tvånget senare.

men visst det var kanske inte jätte genomtänkt

2008-03-24 19:19
ang spela summa tune...

Jag märkte givetvis att axxion spelade dub på Hurt the heart med anthony b också. Rastott hade ju spelat denna tune innan. Vi (sounden och jag) hade dock inte snackat något särskilt om alla de många oskrivna regler etc som alltid finns när det är clash.
Jag ville heller inte gå in och göra något drastiskt i clashen särksilt som inget av detta snackats om innan utan bara hålla ordning på rundorna.

kul att intresset är så grymt stort för tanka ner clashen att servarna häger sig och folk får posta upp clashen igen på fler ställen! många har ju snackat om att clashscenen skulle vara död!
www.swingkids.se

2008-03-24 19:24
Gillis:

jag tror clash-scenen fått lite av en återupplivning (iallafall i GBG) nu när Rough Lynx börjat clasha. de är ju ett rätt stort sound i GBG.
synd bara att det är så få som clashar, Ziontist har ju tex slutat (de har väll iof nästan slutat som sound över huvud taget för tillfället)

2008-03-24 19:25
del 2:

ja det är nog viktigt att gå igenom alla regler innan clashen börjar så alla vet vad som gäller för den specifika clashen, men just ingen play back är ju ändå nästan en grundregel

2008-03-24 19:33
@Fiyah

"jag tror clash-scenen fått lite av en återupplivning (iallafall i GBG) nu när Rough Lynx börjat clasha. de är ju ett rätt stort sound i GBG."

..corr: det största, uppenbarligen ;)

2008-03-24 19:41
Big Up Fiyah för den nya länken, nu funkade det direkt!

2008-03-24 20:01
DreamOne: förlåt. det största.

tänkte mer på att ni är stora då ni spelar ute mycket och därmed har många som gillar er/känner igen namnet och därmed kommer många på/är intresserade av clashen när ni medverkar