I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Req: Vad heter låten?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-03-13 11:12

Req: Vad heter låten?

Satt på café japan för ett tag sedan då det va reggae kväll och hörde en låt som jag fastnade för direkt. Dum som jag var så frågade jag inte vad låten hette, men det jag minns var att det gick en catchy piano/synth/orgel slinga i låten, lät nästa elektroniskt. Melodiös... Låten lät dock inte som någon nyproducerat. Antaglign är den ganska välkänd inom reggae kretsar då det var ett café som spelade den. Dock långt ifrån mainstrem. Tacksam för hjälp.

2008-03-13 11:29
Det var ju inte mycket att gå på du...

Vet du inget mer än det om låten?
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2008-03-13 12:31
En vild gissning:
Ganja Farmer med Marlon Asher?

http://www.youtube.com/watch?v=mYQHqLuWuig

2008-03-13 12:57
Nej det är ju det att jag inte har så mycket mer att gå på.. precis när jag skulle ta upp mobilen för att banda en snutt av låten så tog den slut.

Det var inte den låten som tenstadancehall X1 trodde så den kan vi utesluta. 

Det var en låt som var lätt att fastna för, inte helt traditionell i sitt slag heller skulle jag säga. Sedan är det ju inte helt ovanligt att reggae innehåller just någon form av piano men det som skiljde den här åt va väll att det va en slinga som återkom, lite tv spels kännsla fasst långt ifrån så elektroniskt. Well nu svävar jag ut en del, men fett svårt att förklara.

2008-03-13 13:44
Hmm, var det typ roots eller mer åt dancehallhållet? Sjöng någon eller var det en instrumental låt? Tyckte inte det framgick riktigt...

Det ska gå att lista ut, jag blev lite nyfiken faktiskt!
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2008-03-13 14:01
det var någon som sjöng, sen är jag för opåläst för att kunna avgöra skillnaden mellan roots och dancehall. för mig va det reggae ;)

2008-03-13 14:32
Ok, en till vild gissning: Wayne Smith - Under Mi Sleng Teng Skruva upp basen lite så du hör "Sleng Tengslingan" ordentligt...

Eller det kanske var på den rytmen, fast en annan artist?

2008-03-13 19:53
Mic_Styles P20 Nej det va inte den.. men lite åt det hållet, mer trallvänlig slinga dock. Och längre.

2008-03-13 20:00
du har ingen del av texten du kan återge, hjälper nog mycket
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-13 20:06
det finns ju tiotusentals möjliga låtar på den beskrivningen
Mabuhay!

2008-03-13 21:03
det e en svår knäckt nöt...jag tänker buch chemists... kan det vara så?

2008-03-13 22:37
Vad får man för pris om man kommer på vilken det är?

2008-03-14 13:50
Lyckas ni lista ut det här ska jag äta min hatt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-15 14:53
hahahaha..... försök komma ihåg någon del av texten så ska vi nog kunna lösa mysteriet.
hur gick basen i låten, var det en basgitarr eller elektronisk?

2008-03-15 15:02
Ja, det här var inte lätt inte...

Andra saker du kanske kommer ihåg kan ju hjälpa också, var det en grupp som sjöng eller bara en artist? Hur lät rösten ungefär?

Någon textrad du kom ihåg, eller något ord till och med? Jag tänker ju att om artisten sa typ "Loooooord have mercy, rrrrrribit! Special request inna stylee, bomdiddliwhoo" så var det nog inte den senaste dancehalldängan precis ;)