Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det va bara en tidsfråga innan han skulle till jamiaca! hehe :) ska bli kul å se, kul program!
Twelve Tribes of Israel
Mycket bra
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
soft program faktiskt... missade en bit i början... bun di chalice!
mmm det var ett schyst program! någon som vet vad låten heter som man hörde precis han man fick se han på hotellet andra gången? nån gammal låt, minns inte va den heter
// be the change you wanna see in the world
desmond dekker israelites?
45 clash är fett underskattat
nej det var låten innan den! :)
Riktigt bra program faktiskt, lite synd att de blev bortjagade från dansen av den där "gangstertypen" bara...
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
jag missade det, bror ringde 2 minuter efter att det var slut. "såg du pappa...?" NEJ?! 2 minuter innan programet börjar kan ju vara en bättre start.
i get more pussy then panty!
Här kan alla ni som missade se det igen, där finns även alla de tidigare avsnitten. Själv ska jag se på Kambodja sen...
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
Kambodjaavsnittet är också fett. Kanske mest för att jag varit där och så men vafan... confidence, tur att det är så många som betalar tvlicens så du kan se på det när du vill från datorn då boom
Om man har lust att läsa mer om Papa's Kappsäck i allmänhet eller Jamaica-avsnittet i synnerhet så rekommenderas intervjun med Papa Dee i senaste nummret av Reggae Galore.
www.reggaegalore.se
riktigt tungt program
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Gurraa P23 drar hem det i highres istället. tvlicens?
Sjukt coolt när han jammar med de gamla hjältarna. Flabba är ju nästan coolast när han presenterar sig och när han spelar utan att ha axelband till basen.
Haha nej Chinna: "Bob Marley, Jimmy Cliff, Burning Spear... ööö"
tungt att han fick dra en egen inna de yard! var myckee bättre än jag trodde programmet.. cecile var iofs ganska jobbig o kolla på men resten var tuungt!
Agony High Fi
http://www.myspace.com/agonyhifi Dancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep
tyst,Cecile e gooo änna :) fet program asså...soft o bara lira me snubbarna så:) Horsemouth e legend fan....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
va bra detta va satt och njöt genom hela avsnittet
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
vad menar du hudvård? ljög chinna om vem han lirat med?
SKYSCRAPER - MILLION VIBES http://www.myspace.com/martinnordbeck http://www.myspace.com/millionvibessound
nordbeck ,nä men snarare att han har lirat med så många att han glömt bort :)
kul med lite svenska tv-besök på jamaica som inte utspelar sig på vita stränder med pastell-färgade skjortor och bleka ben utan med namnkunnige Papa Dee. Lite lustigt/tråkigt att det gick som det gick på dancehall-kalaset på gatan där, bekräftar ens värsta skräcker om varför man aldrig nånsin borde besöka den delen av jamaica. Man får hoppas att URF smyger in på lite ösig dancehall istället.
Intressepenisen hårdnar!
Big Up Papa! En legend i detta land, tack för ett bra program! One...
The Title Ute Nu! www.miztarodga.com www.myspace.com/tobyandmizta
lite tråkigt att han bara slipar på ytan, skulle vara roligare om han gick in lite mer på beefsen eller att han gick ännu mer på rootsen. en del av det iaf istället för lite av varje bara.
wasteapa01 de blev ju bara lacka för att dom filmade, inte för något annat. har själv varit på passa passa downtown kingston och det var helt lugnt att vara där. Och asgrym stämnig var det också, folk var trevliga och man blev väl bemött.
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Har ett sjukt grymt SVT-klipp hemma på VHS när de är på Jamaica, från musikbyrån. Där snackar de bara dancehall och är på Club Asylum, hos Sly and Robbie, snackar med Stone Love och massa andra. Alltså så är det ett bra teveprogram var 8:de år! :)
Orre: Hur mycket sjuka danser var det egentligen där?
många, LOL!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Synd att Papa Dee var med så mycket.
var också på passa passa för ett år sen ungefär, va ingen fara alls! samma med dutty friday, dom allra flesta är jävligt vänliga o trevliga överallt, vandrade runt i kingston dag som natt en månad, ingen var speciellt otrevlig...hade garanterat stött på mer bråk här hemma i uppsala!
http://www.myspace.com/charlychanter
Hehe, själv skulle jag nog känna mig lite svenskt stel på ett sånt här dansgolv: <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/kEq2lvUOv_o&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/kEq2lvUOv_o&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Cecile var ju verkligen helblåst. Hon visste ju inte om det hon skulle skriva om, utan frågade producenten. Hon rökte inte ganja, men promotade det ändå. Hon var inte otrogen, men på skiva var hon det. Okej, hon har en del bra låtar men människan framstod inte som en intelligent person. Vart var Tanya? Hon är ju reggaedrottningen. Även om hon inte hade varit med "live" i programmet så hade det varit kul om hon hade fått lite tid.
Skivgrävarns pöjk! Alltid med smutsiga fingrar!
Någon som vet vad låten heter som man hör medans Papa Dee säger "det här kan bara hända på jamaica, en städare hör att jag spelar....." känner igen den som fan men kan inte placera den
Ce'cile har gjort sköna låtar och är sexigt vacker. Som SvampBob säger så görs ju låtarna för att lyssnarna ska ta till sig. Artister förmedlar känslor och åsikter som berör folk men som nödvändigtvis inte behöver komma direkt från artisterna själva utan kanske mest från folk i deras kretsar. Om artister bara skrev om sitt egna liv och sina upplevelser skulle det bli ganska enformigt och tråkigt tror jag.
Esshå P19 , Harry J All Stars - Liquidator är den låten du letar efter
Jag skulle behöva hjälp me en låt i programet. Har den på tungan men kan inte få fram va den heter. Den går nått i'm a lonley man, i need somebody to understand osv. Undrar om det inte är en gammal bunny wailer låt. 10:25 spelas den precis innan dom spelar markus garvery så spelar dom den. Tack på förhand!
Angående hon Cecile så tycker jag väl det ändå är "okej", hon hycklade ju inte om att hon bara "ljög". Hon sade ju något i stil med "så fort pengarna komme rin är det värt det". Som att partymusik skulle vara någon slags ärlig musik, ge folket det de vill höra... typ. Tack Gud för citationstecken.
Intressepenisen hårdnar!
Vart var Tanya? Hon är ju reggaedrottningen. Även om hon inte hade varit med "live" i programmet så hade det varit kul om hon hade fått lite tid. Jag förstår verkligen inte den här uppståndelsen över Tanya, om det fannas många fler kvinnliga reggae musiker så skulle nog inte Tanya kallas "reggaedrottning", nån om någon som borde kallas för "reggaedrottning" är väl ändå Dezarie!!
Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.
nån om någon som borde kallas för "reggaedrottning" är väl ändå Dezarie!! Ord på det... Fast Tanya är ju jävligt häftig ändå även om man inte tycker att hon är någon reggaedrottning.
Aldrig hört talas om Dezarie ens. :S Någon som har lust att upplysa?
Intressepenisen hårdnar!
aldrig heller hört talas om dezarie... men marcia va ju med i programmet. hon är ju WICKED
SKYSCRAPER - MILLION VIBES http://www.myspace.com/martinnordbeck http://www.myspace.com/millionvibessound
Dezarie är en artist från Virgin Islands..
Kolla
www.vireggae.com Hon har den vackraste rösten jag hört, gåshud varje gång alltså
Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.
Dezaire - Gone Down där har vi en låt
En reggae-drottning borde väl åtminstone vara en av det liiite mer kända slaget. Kan iofs. ha missat henne helt och hållet.
Intressepenisen hårdnar!
När du hör henne kommer du att vara övertygad ;)
Musik: Papa San + Lady G – ”Round table talk” Marcia Griffiths, duon Bob and Marcia – “Pied Piper” Keith Hudson – “Nuh Skin Up Dub” The Abbessinians – “Satta Massa Gana” Colin B – ”My Soldiers”, Live Papa Dee – ”If I Don..t Have You”, Live SVT Arkiv (okänd) – “Jamaica Farewell” Skaatalites – ”Guns of Navarone” Laurel Aitken - ”I..m a Lonely Man” Burning Spear – “Marcus Garvey” (fr album m samma namn) Chinnas Yard & Papa Dee – “Dead End Street” Harry J Allstars – “Liquidator” Skin, Flesh and Bone – “Slavery Dub” Calton Ellis – “ I Can..t Stand It) Chinnas Yard – “Freedom Street” (låt fr album m samma namn), Live Dragon Ears – ”Jamaica Ska” (Flabba dansar) Kiddus I – ”Graduation in Zion”, Live Bob Marley – “No More Trouble” Marcia Griffiths (duon Bob and Marcia) – “Young Gifted and Black” Bob Marley – “No Woman, No Cry” (SVT Arkiv, Live at The Rainbow) Idonia – “Ukku” Celine – “Hot Like That”, Live Mr Vegas – “Hot Wuk” Desmond Dekker – “Israelites” Soundsystem – Pasa, Pasa (live) Toots and The Maytals – “If You Act This Way” Natalie Storm – “Talk Da Thing”, Live Natalie Storm – “Get In”, Live Ethana – “Roots”, Live Cecile – Improvisation, Live Idonia – Improvisation, Live Lady Saw & Cecile – “Loser” (video) Papa Dee & Chinnas Yard – “Conquer Me”, Live
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
SvampBob - reggaeforumets cyniker... Dezarie är ju inte lika känd som Tanya Stephens, Lady Saw osv. men man kan ju tycka att hon är bra för det. För övrigt är hon ju betydligt mer känd i USA och till viss del i Karibien än här i Sverige. Vill minnas att hon vann något pris för nåt år sedan för bästa kvinnliga reggaemusiker, får ta och kolla upp vad det var för något tror jag... Jag skulle nog inte kalla henne för någon drottning heller men hon är ju otroligt talangfull och allt beror ju på vilken typ av regge man gillar själv förstås. Vissa gillar typ medveten rasta-roots musik eller vad man ska kalla det, andra diggar slackness och dancehall. Själv kör jag på båda..
Nej, men det var ju du som nämnde att ingen känner till Dezarie så det var därför jag tog upp det. Sen är det musik i första hand, ja. Jag har aldrig snackat om några doktriner eller religioner, det var du som tog upp det... Du måste väl dock hålla med om att det är skillnad på typ Vybz och Dennis Brown och vissa människor har lite svårt för vissa typer av musik helt enkelt, därmed inte sagt att jag personligen har det...