kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos. inte målaren tillståndet
handlar ju inte om något alls. bra standard på aftonbladet kul att han jobbar påå nytt album iaf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
För det första; var får ni Aftonbladet ifrån? Det är ju Alltomstockholm.se som har skrivit artikeln. Och sen undrar jag också om governören verkligen är på g med ny skiva redan? Han släppte ju precis "Underhållningsmaskinen"...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag fick aftonbladet från trådens rubrik. ja det känns lite väll tätt inpå den förra skivan
och jag fik det från en länk på aftonbladets sida
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Aftonbladet som "har" sidan :)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Ny skiva spelas in för fullt kan jag bekräfta. Kommer bli riktigt, riktigt fet. Det gäller att jobba på kontinuerligt i musikbranschen.
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
Fan va nice! när räknas den komma ut?
The Evil Curse Of The Vampires
med tanke på hur svensk reggae börjar blossa upp som en spliff utan dess like så är de väldigt smart av en etablerad artist att vara produktiv i dagar som dessa. plus att Guvenören är en av dom få artisterna på den svenska reggaescenen som faktist har myycke vettiga å tidsenliga budskap. Selassie I Guide.
Twelve Tribes of Israel
hans förra platta var ju sjukt försenad, men jävligt najs var den och jag hoppas att albummet kommer lagom till sommaren iaf :) big up för andy?
Kärlek och respekt...
»plus att Guvenören är en av dom få artisterna på den svenska reggaescenen som faktist har myycke vettiga å tidsenliga budskap. « Hehehe ... njäe ... är han inte lite för gubbsjuk? Och det är väl inte så tidsenligt såvida vi inte gått en full cirkel och återgått till gamla ideal mellan män och kvinnor.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth
kamelbulle: Vet ej.
har han vettiga texter? får nog instämma en aning med kalcidis på den punkten...
DUB IT!
gubbsjuk? han har humor, och det är ju sånna låtar som når ut till allmänheten, dom andra låtarna som brukar styra vibben på skivorna går till en väl medveten nivå. Han är långt ifrån sexistisk. 12 stammar mina vänner.
Twelve Tribes of Israel
Ingenting kvar Hela skiten De torra benens dal fattig man lämna mitt liv bulleribock som salomons sång Jah Jah jag ber Från ovan sända(sexistisk??) Håll kvar ett steg närmare en bättre kärleksaffär and the list goes on. Andy for Governor!
Twelve Tribes of Israel
Tsunami Punany... yeah! Sexistiskt vadå? Guvenören har fääta texter, sanningenliga om det vardagliga livet och där ingår även relationer mellan män och kvinnor. Nice om nytt skit är på g!
ja, och att folk reagerar är ENBART på grund av att han har ett par år på nacken. hade inte vart nåt snack alls om det om nån yngre gjort den. humor och inget annat och det e lite roligt å se hur kännsliga folk är. när man tänker på mycke annan reggae som är vansinnig från jamaica t,ex. men men, man får så klart tycka vad man vill men att säga att kapten är en snuskgubbe tycker ja e grymt orättvist för de finns mycke mer i hans huvud än sex å blöta fittor. Rastafari
Twelve Tribes of Israel
inte kapten, guvenören såklart. ja har vart vaken i 7 minuter. blev nån mix där när ja babbla om yngre artister.
Twelve Tribes of Israel
precis, när mad cobra, 40 år, deejayar om stiff cocky inna fat pum pum är det inte många som reagerar på det och kallar han gubbsjuk...
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
ha ha, vilken sjukt innehållslös artikel!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Fast det är väl skillnad på att vara slack och gubbsjuk? För mig lämnar det en liten bitter eftersmak när Guvernören chattar om hur han vill ha tjejer årsgång -87 (eller vilken årskull de nu var) och själv är 40+. För mig är det gubbsjukhet. Sen får han gärna vara hur slack han vill.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth
Kalcidis!
"19 till 07, hon är alltid bäst"
Ja ... lite pinsamt är det ju att man gör en poäng av något man hört fel. Likväl är det väl bara att kolla hans videos. Inte är det många tjejer som är över 18-24. Själv är Guv nästan det dubbla. Han är fortfarande en skitgrym artist ... men gubbsjuk. Kanske att föredra än andra laster dock.
Humor finns det något som kallas, men eftersom några här är 100% seriösa med precis allt antar jag att jag får kliva åt sidan och skratta för migsjälv. (hohoho)
Oj! Visste inte att man var tvungen att sakna all form av humor för att man tycker att the Guv försöker placera en lite för gammal snorre i en lite för ung våffla. Jag skrattade ju senast förra veckan :/
Tycker inte alls han är sexistisk, bara skööön !
tycker dom flesta brudar som står å vråldansar när han rockar micken live med..!
Twelve Tribes of Israel
den här låten gjorde jag och jag är inte det minsta sexistisk å har inga skumma tankar gentemot kvinnor alls, utan helt bara för att de va roligt å göra den!
Prån - Japp jag tar dig där
Twelve Tribes of Israel
haha, shit va folk gick igång å förutbestämde på en gång massa alla möjliga grejer bara för att kalcidis uttryckte att karln e gubbsjuk. mad cobra, humorlöshet, å jävla tråkmånsar å allt möjligt blandades in. vi kan la få tycka att han kankse inte har de texterna som tilltalar en själv utan att ni blir rosenrasande? herregud, cool down sufferer änna.
DUB IT!
å man KAN ha humor trots att man inte gillar gov. andy. tro d eller ej!
DUB IT!
Jag håller med kalcidis alltså, alltid fått den känslan av Guv och hans musik men även när man har sett honom utanför scenen och vilka tjejer han omger sig med. Men det betyder inte att musiken han gör är keff, fast gubbsjuk - hell yeah.
www.unt.se/musikbloggen
Ok jag ger mig. Ni får tycka precis vad ni vill - fast bara den här gången.
klart governor andy är sexistisk, han är ju rasta! en vit man tillfredsställa en svart kvinna! oohhhaaaa, skrev han verkligen det??! hybris. klart vem som hellst får tycka vad dom vill men när folk som känner honom (inte jag personligen) vet for fact hur det är. men tyck! tryck till! Selassie I guide till alla Israeliter, Stammarna kommer ena sig.
Twelve Tribes of Israel
det är på grov linje så folk ser saker å ting. det där va ett grovt exempel, men vissa tycker det är kul, andra inte och hahaha ja vet inte. hitta sanning för dig själv, ja e vrölpackad så packa väskan med de ja säger. alright då, så sticker vi!
Twelve Tribes of Israel
Lägg ner nu för F!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prån: bra att du står på dig. nu får det fasiken vara ett slut på detta tjat om sexism, gubbsjukhet mm mm. Vet ni ngt om hans liv? nej? gwaan shut your f-ing mouth. Vet ni ngt om hans flickvänner, ex-flickvänner mm? nej? ok, gwaan shut your.... Om han nu överhuvud taget är gubbsjuk. So what?!?! Det har tjatats om detta i typ fem år snart.... LÄGG AV!!! Hans texter?! nej nej och NEJ!!! Inte sexistiska. möjligtvis har "bonus på kortet" en gammalmodig syn på parförhållanden, men inget mer. Och jag har hört folk snacka om detta j...vla citat i 3 år nu: "1987 hon är alltid bäst". Ahhh!!!!!!!!!!!!!!!! Han sjunger "19 till 7 (dvs dygnet runt) hon är alltid bäst". För det e väl egentligen bara gubbsjukhet och sexism detta handlar om? att han tar upp ämnen som sex och förhållanden i sina texter. eller så kan man sjunga om Haile Selassie och ganja heeeeela tiden. och om hur vi ska göra ngn slags utopisk hippie-reggae-kommunistisk revolution... Missförstå mig inte, Rastafari!
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!
Väl rutet!
Men detta bygge rpå att det är svenska folk fattar, känns som samma debatt som detta som kring dunka mig gul & blå
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Partillo; Kanske dags att tagga ner lite med utropstecknen? Det ska påpekas att de enda som snackat om sexism är de som tillskrivit mitt ursprungliga inlägg den innebörden. Läs om det jag skrev och vad som följt så bör orimligheten i hela diskussionens vändning vara uppenbar. Det löjligaste i hela tråden är nämligen fienden som målats upp utifrån en kommentar som skrevs med fokus på något helt annat. När du påpekar »möjligtvis har "bonus på kortet" en gammalmodig syn på parförhållanden, men inget mer « så håller du helt och hållet med mig i mitt inlägg som säger att den har en ganska gammal syn på idealet mellan män och kvinnor. Det var det enda jag kommenterade på vad jag antog även inte skulle uppfattas som världens mest seriösa sätt (speciellt inte när man öppnar upp hela inlägget med ett »hehehe« också). Så man kan ju undra vad det är du står och vevar dina armar i luften för? Det är ingen som har tagit sats och sparkat dig i skrevet ... hela tråden måste vara ett praktexemplar på hur folk arbetar upp sig själva i frenesi över ingenting. Att en viss sida skulle sakna humor i tråden har ju påpekats tidigare och det är ju makalöst hur träffsäker ironin är ibland.
kalcidis P23 haha, detta slår ju värlsdrekord. vem har överhuvudtaget nämnt sexism?
shit va folk snear för nåt de själva diktar upp.
"hela tråden måste vara ett praktexemplar på hur folk arbetar upp sig själva i frenesi över ingenting. Att en viss sida skulle sakna humor i tråden har ju påpekats tidigare och det är ju makalöst hur träffsäker ironin är ibland."
klockrent.
DUB IT!
mest tycker jag de är tråkigt då ja vet att det är skitsnack, bara de..!
Twelve Tribes of Israel
när jag är 40 skulle jag vilja ha fräscha brudar ingen saggig kärring på 47 som har gula tänder av allt blend mentol rökande och med den grövsta whiskey rösten man har hört pga allt dunk vins drickande. jag skulle hellre vilja ha en nyfiken sexgalen tjej på 20+ det är ju i den åldern kvinnorna är mest aktraktiva och pilska. men det är bara min syn kalla den gubb sjuk eller vad somhellst, men ni får gärna komma med mot argument
Kärlek och respekt...
FLUNITRAZEPAM när jag är 22 vill jag veta vad en särskrivning är. Andy har iallafall raggat på min kompis syster som var 21..
45 clash är fett underskattat
han är ju äldre, så ja förstår era tankar, men han är all about love for one and all.. just me tanke på hands ålder kan ja tänka mig att det sticker lite, men som partillo sa, vem hade tsunamy, en kvinna ute i jakan? eller ett 16 årigt groupie? näe. Selassie I
Twelve Tribes of Israel
Och jag HAR humor. Jag sitter och garvar varje gång jag läser inläggen här. det kanske alla ni andra gör oxå:) Men snälla. Lämna Andys liv inklusive sexliv utanför massa internet-trådar. Diskutera annat. Gubbsjuk för att han har unga damer i sina videos? i uscb så kom inte en enda jävel av våra tjejpolare över 18 till våra videoshoots back in the days. Dessutom e det ju Micke Goluos fru som är med i flera av hans videor, sjukt skrockigt dessutom, och jag tror inte att hon e 18 år.... aight, över reagering eller ej. nej faktiskt inte. jag blir lika upprörd varje gång, backstage, klubben, gatan, internet, whatever när folk tjötar om detta. flex