I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Munga & Deva Bratt, slåss på scen [video]

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-12-17 08:47

Munga & Deva Bratt, slåss på scen [video]

http://www.youtube.com/watch?v=SOWP3aT7UWU

munga ska framföra sin disslåt mot deva bratt på stone loves jubileum, och deva går upp på scen och puttar ner en kille från mungas crew från scenen,  sen blir det bråk.

"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2007-12-17 09:06
Haha, skönt ändå av Deva Bratt och gå upp. Även om det såg ut som att han fick ganska mycket stryk.
your heart pump project kool-aid

2007-12-17 10:58
asså ja pallar inte Munga för fem öre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-17 12:07
sjukt onice. keep it musical för helvete

2007-12-17 12:31

Någon som vet vad låten heter?

Hasta La Victoria Siempre!

2007-12-17 12:39
Tråkigt måste man säga att det är...
Deva Bratt verkar ju bygga sin karriär på att dissa Munga.

Också skumt att alla alltid pratar i mickarna när det blir bråk på scenen. Känns typ som att det är en del av showen.

2007-12-17 14:02
haha ja, lite wrestlingstyle

2007-12-17 15:47
Sopor.
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2007-12-17 17:30
Munga är den som förtjänar stryk,lever på att dissa andra tex Big Ship Familjen,missbrukar auto tune,hugger en producent för ingeting typ,hotar upp massa folk i skivbranchen...det är oproffsigt...Sen så suger han grymt mycket som artist.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-17 18:18
ja synd att dom håller tillbaka deva, han borde ju få en ärlig chans att spöa upp munga...
Sen undrar jag om inte munga har beskydd av non don, för så som han beter sig borde det ju finnas pris på hans huvud...(?)

2007-12-17 20:48
Ser ut som en riktig batty fight lol...
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.

2007-12-18 01:05

Vem är Deva Bratt?

Miissbrukar autotune kan man ju inte beskylla enbart Munga för. Det verkar ju alla göra nuförtiden!

Läste någonstans att Munga ser dissarna som lite PR. Iaf på Idonia...

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-12-18 07:12
Idonia knäcker Munga verbalt iaf...

soulable
,Deva Bratt är med i Portmore Empire,Vybz Kartels crew...han e la ganska het på ön så som jag fattat...

här lägger han en diss mot Munga o Busy Signal: http://www.youtube.com/watch?v=s_xPMfOl8ww

2007-12-18 10:32
Jag har inte riktigt fattat det här med autotune och sen crossover dancehall, kan nån göra en liten snabb förklaring ?

2007-12-18 10:32
Munga borde gå en anger management kurs...
Fast jag tycker att han gör bra låtar.
Dubchild
www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com

2007-12-18 11:49
JahNiclas
crossover dancehall är låtar som flörtar väldigt mycket med hiphop och rnb, kan innebära sammarbeten mellan dancehall artister och stora rnb och hiphop artister, eller att en dancehall artist blir producerad av en amerikansk pop producent. typ.
(ex. shaggy är ett praktexempel på crossover)
en "crossover hit" är när en dancehall låt slår stort och blir en världshit och typ hamnar på billboard listan i usa och mtv.
ex. shabba ranks - mr loverman, sean paul - give mi the light, shaggy - boombastic MFL

Autotune, en effekt man lägger på rösten så att tonerna man sjunger inte blir falska, överdriver man effekten så låter det på ett speciellt sätt. passar bra på vissa låtar men jag tycker iaf. att det inte bör missbrukas. Lyssna på valfri munga låt och du hör effekten.
Hittade den här mixen på Boom Wah Dis bloggen, rytmen heter "Pon Di Edge" och samtliga versioner på rytmen har Auto Tune effekt:

http://www.zshare.net/audio/48123072235801/

2007-12-18 11:52
shit ,va heter låten? fett nice!

2007-12-18 14:09
Orrre : Tack! Nu hänger jag med.

2007-12-18 14:20
Meccah: Thx, det är han alltså. Då ska jag kolla upp han. Konstigt att jag aldrig hört talas om honom, lär in i gemet mer : )

Förövrigt tycker jag också att Munga gör bra låtar...

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-12-18 14:48
bad from mi born! nuff said!
 i get more pussy then panty!

2007-12-18 18:22
soulable, kolla up devas "bungle a gal" på up & live riddim riktigt fet.
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.

2007-12-24 01:09
Idonia knäcker honom lätt på alla vis.. tycker inte många munga låtar är bra, helt klena
har däremot inte hört så mycke från deva bratt.. kan ni tipsa om nått bra med han?
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep