I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-31 20:42

Midnites nya

Nån som har lyssnat på Midnites 2 nya skivor?
Better world rasta och Bless go roun...
Riktigt feta, speciellt Bless go roun, sitter och lyssnar igenom den nu och blir helt överväldigad över att trots att dom släpper plattor på löpande band så håller alla så hög kvalite

Well... Det var allt jag ville säga

Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.

2007-07-31 20:55

Har faktiskt inte gjort det. Men kul att dom verkar vara bra. Ska kanske dra till med ett blindköp då.

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-07-31 21:20
Har fått en bättre helbild på Bless go roun nu, och wow.. den är helt fantastisk
Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.

2007-07-31 21:31

Efter 40 minuter till?

Låter SU-VE-RÄNT!

PZ

2007-07-31 21:41
Oki eftersom det redan finns en tråd om Midnite så skriver jag detta här.. Jag letar efter en låt av dom som jag glömt vad den heter och hur den låter men jag vet när jag hör den.. (vet flummig beskrivning) Hur som helst så har jag för mig att det är en av deras mer kända låtar som har spelats lite mer (Om man nu kan säga att dom har en känd låt.. för 'vanligt' folk är dom som jag uppfattat det ganska jätteobskyra..)

Men hur som helst om ni kunde droppa lite låtar med Midnite som ni tror är mer kända så skulle det vara råschysst!! Ni får gärna gissa jättevilt!
Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2007-07-31 21:54
Cradle of Joy
New Life
LateNight Ghetto...

...hör till mina absoluta Midnite favoriter. Kanske någon av dom?

PZ

2007-07-31 21:58
Eller Bazra kanske? Den är ju rätt välkänd

2007-07-31 22:47
hmm.. om d hjälper så tror jag dom sjöng "diviiiiine" några gånger sådär efter varandra mot slutet av låten.  Anledningen till att jag tror den  är känd är att jag hörde den på radion och vet att jag hörtd en förr (nej det var INTE p3 rytm).. och dom radiomänniskorna sa aldrig vilken låt det var..

tyvärr var det ingen av låtarna ni föreslog men tack ändå..
fortsätt droppa.. pliz
Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2007-08-01 00:14
Ah.. jag kan inte komma på nån låt där det sjungs divine i slutet, eller så har jag hjärnstopp.
Du får helt enkelt plöja igenom allt med dom :)

2007-08-01 00:36

hehe jag kan inte heller komma på nån! :P

Bless Go Roun, vilken tung skiva asså! tyckte den var mycket bättre än Better World Rasta!

// be the change you wanna see in the world

2007-08-01 08:26

Bara för att ni gillar den så mycket ska jag köpa den efter jobbet.

Bless Up!

2007-08-01 11:46
Ah den skivan är verkligen megatung=)

soulable, det kommer vara vara väl investerade pengar iallafall :)

2007-08-01 12:56

Vijan, Seek Knowledge Before Vengance och Jubilees of Zion tycker jag är bäst av Midnites album. Har dock inte hört alla heller, det krävs en sådan sisu då!

PZ

2007-08-01 14:04
Nice nice att skivan får så bra kritik. Ska inhandlas senare

2007-08-01 14:34
Låten Drifters tycker jag e redigt tung
http://soundcloud.com/doobiesound

2007-08-01 19:54
soulable

du borde lyssna på Unpolished skivan om du inte har hört den

2007-08-01 23:40
Avisst, unpolished är ju redigt tung..! Likaså Scheme a things, let live, ainshant maps, cipheraw, rule the time.. ja listan kan göras lång:)

2007-08-02 00:02
Vad är det för mode? Hypemode? Javisst!

PZ

2007-08-02 14:31
och Ras Mek Peace

2007-08-02 14:34
Har Djiodi funnit den låt hon sökte tro?:)

2007-08-02 15:04

RaS Mek är of the hizzle!

PZ