Introducera ofrälsta för dancehall (sätta ihop en skiva) Om man vill introducera folk som annars lyssnar på hiphop, soul, funk osv (inga fel med det :) till dancehall... vad rekommenderar ni för låtar?Vill alltså få till en bra blandning.Från låten jag lyssnar på nu (Vybz feat. Lukie D - She cyaan compete) som är lite skönsjungande osv till typ.. lite fartigare (Busy Signal - Step Out kanske)Tänkte väl ha 20 låtar på skivan typ.Jag har mycket dancehall, det är inte det.. är bara rådlös över vilka låtar man ska ha på skivan.
För att få en större överblick av vad dancehall är skulle jag nog börja med tidigare grejer och göra kanske en dubbel cd med kanske 40 låtar som börjar tex med grejer från 1985 och fram till nu. varför inte börja med Jammys prylar och sen vidare med klassiska rytmer som Playground, Brook Out, Showtime mm och till slut till det senaste så klart. Hela Spektrat liksom så kan dom bilda sin uppfattning om vilken style som tilltalar dom mest då det hänt VÄLDIGT mycket sen Sleng Teng rytmen kom 1985.