Tipps på Dancehall Från insatta Hej jag skulle vilja ha namn på låtar som inte är så bögvänliga. Jag ska göra ett arbete om detta och behöver därför lysstna på några sånna låtar för att kunna skriva om det.Skriv namn på låt + Artist
Elephant Man - Ah nu fi wi fault
bumboclaat betyder INTE bögjävel... en svordom som används på många sätt, finns många varianter,t.ex rass-claat, blood-claat... alla dessa ord betyder rent översatt blod och clat är bara ordet cloth(trasa)uttalat anorlunda...med andra ord är alla dessa svorddomar olika ord för...JUST DET.....tampong!
Japp, tampong alltså, eller alltså en typ av mensskydd i form av en trasa som man använde innan det fanns tamponger och bindor.Men alla de olika orden innan "clat" betyder inte blod, vi har ju till exempel ordet bumboclat, och bumbo betyder ju rumpa. Det handlar alltså om en trasa man har för att torka sig i rumpan med, eller en enkel hemgjord blöja. "Rass" betyder så vitt jag vet också rumpa, så det syftar nog på samma sak.Ibland säger man även pussyclat, vilket ju alltså antagligen syftar på samma sak som bloodclat.Bloodclat, pussyclat, bumboclat, rassclat. Nån som kommer på några flera clat?