I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Driz and The Alarms bjuder på album.

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-12-22 16:09

Driz and The Alarms bjuder på album.

"Från Nordvästra Skåne kommer soundet av våren 2007 när Driz and The Alarms attackerar med sin unika hybrid av dancehall, discoreggae, hiphop, soul och funk med ammunition som riktar sig rakt mot din bakdel. Med medlemmar från band som Kung Kodum, Bröder Glöder och The Almighty Bobby Knajhts är det inga duvungar som sammanstrålat utan musiker med erfarenhet från Sveriges toppskikt inom reggae som vet hur man får en publik att dansa sig svettig och bli euforisk i den gospel som kallas Driz and The Alarms. Med ett fullständigt eget sound  är bandet en vitamininjektion i det kalla landet i nord och är bland  det fetaste du kan lyssna på och se på en scen i Sverige just nu.

Det sex man starka bandet släpper sin första platta "Radio Trottoar" helt gratis på nätet via deras skivbolag I-Ration Records, och plattan kan laddas ner i sin helhet på http://i-ration.se

Detta är det fetaste så hajpa det på din blogg och lägg det i din
hetaste fildelningsmapp!"

MvH
I-Ration Records

ps. Innan reggaenazisterna hugger så funderade jag länge innan jag valde forum att lägga detta i, men Sveriges fetaste hojtare på micken över fräscha discoreggae och blytunga avskalade dancehallrytmer ligger denna del av forumet närmast.

Boss Sounds - Reggae Scorcher.

2006-12-22 16:37
det är grymt ,.
vissa låtar är rent av klockrena
csavargo från ruff runkers

2006-12-24 11:41
laddade ner skivan igår! riktigt riktigt skönt. vem är sångaren och vd har han gjort förut?
{F.e.C.}

2006-12-24 16:10
Kanske spelar denna guinnessbrygd sin roll i mitt omdöme när jag konstaterar att detta är riktigt jävla fett.
Eller är det bara så?
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com

2006-12-27 14:38
Jimmie--: Sångaren Driz har gjort en brokig karriär i allt från saligen insomnade rapmetal (!) bandet Mista Driz på det glada 90-talet, via lite solosläpp i hiphop-svängen till att nu senast sjunga i The Almighty Bobby Knajhts. En talang på micken, minst sagt.

2006-12-27 23:51

Måste citera "-En talang på micken, minst sagt"

2007 kan inte börja på ett bättre sätt...

Checka! www.331wernamo.com
Följ @wernamo & @331wernamo på tweeter

2006-12-29 02:11

"helt gratis" verkar inte gälla mig :(

2006-12-29 02:35
klicka på netrelease på i-rations hemsida
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com

2006-12-30 00:02
han är även med i flipside rebelation

http://www.rebelation.se/

2007-01-02 13:38
Driz... maannnn... sviker aldrig!

fett fett, big upp!
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2007-02-01 10:09
Lyssa på P3 ikväll kl. 22.03 då bandet gör sin radiointervjudebut. Kan bli livat ;)