I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

mp3->cd=oäkta vinyl->skivspelare=äkta?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

   

2006-01-05 15:21

mp3->cd=oäkta vinyl->skivspelare=äkta?

ja, nått sånt iallafall.
jag har funderar, varför är man så oäkta om man kör med cdskivor ute, eller om man har bränt en skiva? publiken/krogfolket lär inte märka om man inte börjar schratca som fan. eller ja, nu för tiden kan man ju även schratcha på de moderna cd-spelarna som är ute för dj's.
man kan ju suporta artiserna på annat sätt genom merch och gå på spelningarna. och när artister släpper sina singlar som gratis mp3, då lär det vara helt okej att få bränna ut den och spinna den lite?

det känns bara som, 'välkommen till den nya utvecklingen' och alla andra har stannat upp på något sätt.
är man lika oäkta om man spelar en köpt cdskiva?
jag tror att folket på dansgolvet skiter i om dj'n spelar på ett par technics 1200 eller en cdspelare som får igång folket lika mycket (?), det är bara de äldre som har samlat på sig 3000 7or som är sura för att dom har köpt så mycket skivor i onödan ;) jag menar, allt är lättare med musiken idag. det går att göra en mix hur snabbt som helst. genom att bara se låtnamnen så har du en mixskiva right away, du behöver aldrig ens spela upp låten för att få med den på en skiva. med vinylen måste du minst spela upp den en gång, halva nöjet? behöver det inte vara.

jag är absolut ingen mp3pusher på det sättet. bara undrar hur folk ser på saken.