I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-07-25 20:24

She-jah

Sheya Missions nya vinylsingel har just kommit från presseriet (kraftigt försenad) och finns snart hos din lokala skivaffär.
En liten recenssion från Skawars:
Jonahgold fortsätter ge ut intressanta singlar på sitt bolag Goldheart Music. Senast i raden är en av Sveriges bäst bevarade hemligheter, Sheya Mission. Med mörk, sensuell röst över ett släpigt, dubbigt beat sjunger hon ut sin förtröstan över att Jah aldrig kommer göra henne besviken. Osökt tänker jag på engelskt nittiotal, Bristol och Massive Attack när jag lyssnar, och på den scenen hade Sheya Missions röst gjort succé, ingen tvivlan. Hur känns det idag då? Jodå, det känns fortfarande fräscht och innovativt. På B-sidan finns en remix av rytmen, i en lite mer upptempo variant, men den når inte riktigt upp till samma klass som A-sidans släpiga mystik bjuder på. Denna singel är hittills det bästa jag hört från labeln, och med tanke på att det bara är Sheya´s andra singel, och med denna kvalité, kan man inte annat än börja längta efter en fullängdare.
Bless & success!
Goldington
www.sheyamission.com
www.goldheartmusic.com