I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-06-29 11:45

Rich Girl!

Det här kanske är common knowledge bland alla rastas och rudebwoys på whoa. Men ja hittade Lady Saw- Rich Girl som gavs ut 2004 (?). Och INNAN dess Louchie Lou och Michie One - Rich Girl som gavs ut för flera flera år sen. Och tänk va, att allt skulle vara remakes på sången "Om Jag Hade Pengar" från musikalen Spelman på taket/Fiddler on the roof!
www.kaskad.nu

Gwen Stefani är en biter och jag är en spion!

"if homeboy is trippin, I think you should tie his lace"

2005-06-29 11:54
Ja!

Morsan sjöng den svenska versionen när jag
var en sådär, 6 år..! Whoa!!!

Äntligen! Som jag har sökt den!!!
TACK! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-29 12:30
Men allvarligt, Lady Saw version är myckte äldre än så. Är den inte åtminstonne 5-6 år gammal?
Förövrigt är det lätt den fetaste versionen...
Baktaktservice Levererar...<br>

2005-06-29 12:33
Jag vet inte. Det stod på nån sida att den kom ut 2004. Dont know. Förövrigt har jag inte fått tag på exemplar av Lady saw låten för den låter likadan som michie ones låt.

2005-06-29 16:51
gwen e en av dom få som får göra sådär.. hon e me i no doubt och dom e endå ett gammalt ska-band.

cash your dreams before they slip away..

2005-06-29 17:06
yes. and spy fi die!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-29 18:08
ladyseana
no doubt är fassys och så gamla är dom inte. har t-shirts som är äldre...

2005-06-29 18:13
tycker bara att nån låt låter ska... inte ens ska, det e typ rocksteady. allt annat är kommersiell pop som är gjort för att tjäna pengar på. inte för att tillfredsställa folk med musik... dom vill ha cash.
dom stämmer The Warlord och dom borde bli shot dung! dem likkle pussy'oles!

2005-06-29 18:22
ska my ass, det är idioter och det är det ända det är.

2005-06-29 18:26
och sen vart spelman på taket en jamaicansk angelägnhet. reggae artister har gjort covers på typ alla låtar i musik historien så så jävla konstigt är det inte. det konstiga är att inte alla känner igen den där melodin. känns som folk borde bättra på sin kunskaper rätt hårt om man trode det var gwen stefani som gjort den.

2005-06-29 18:41
Patra var väl först, eller får jag stryk nu?
Intressepenisen hårdnar!

2005-06-29 19:17
storpajsarn : jag tyckte bara att det va en kul grej som ja hittade. ville inte dissa genom att ta upp, för dig, självklara saker.

2005-06-29 20:23
Ni som har spindelmannen 2 på DVD, kolla i extramaterialet. Går ni till vänster i en av menyerna så ser det ut som spidndelsinnet lyser på spindelmannen. Klicka på blixtarna som kommer upp så får ni se Alfred Molina, dvs Dr Ock, sjunga "if I was a rich man" med hela munderingen på sig...

2005-06-30 01:50
chiquita F18

trode jag inte häler, ta det inte så hårt var menat till folk som inte var lika vakna som dig. har hört och sett en bunt idioter som trot det varit en reggae låt från typ 2003, både på krogen och på internet. slog mig bara hur lite koll folk har.

2005-07-02 00:43
asså jag hörde nån gång när jag var typ 14 en live grej när nån snubbe sääger att han hade "tidningspapper i skorna när han skrev låten"

e d orginalversionen eller från musikalen?

2005-07-02 00:45
iration

no doubt är fassys och så gamla är dom inte. har t-shirts som är äldre...

det säger bara att du e en gammal gubbe, inget annat

2005-07-02 05:24
frågan är när originalet är gjort och av vilken anledning. har ju även varit känt sound track till filmen sorba om jag inte kommer i håg fel. kan även varit en annan film men att jag blandar i hopp dem och musiken. en sak är säker i alla fal att den är inte från jamaica.

2005-07-10 14:59
Puuuuuull uuup!!! Hype hype... Mad respekt för "om jag hade pengar" hahahaha
Walk an live, talk and bum a claat ded´

2005-07-12 16:18
sevven
jag tror att det är Baby cham som kör den raden på remixen av nina skys turnin me on (kopa).

Sno musik diskutionen är för övrigt så jävla lame, alla bra artister snor snyggt...
http://soundcloud.com/skv18
http://soundcloud.com/olski-dnb