I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Var är Dancehallklubbarna?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

   

2005-05-18 21:49

Var är Dancehallklubbarna?

Stockholmare - Är det inte dags att det dras igång en klubb med billig öl, fritt inträde och dancehall-selection en gång i veckan? Jag menar, i princip alla klubbar i sthlm som lirar dh kör ju hiphop & rnb också, men jag är grymt trött på det. Det är ju oftast (men inte alltid såklart) typ det som the voice redan spelar och det är så ofta som det känns så överambitiöst och för styligt. Jag efterlyser ett ställe (helst med uteservering=) nånstans i stan nu i sommar, som väljer somrig loversroch, både de gamla feta klassiska rytmerna och nyare grejjer. Nån som minns sommaren för ett par år sen när KBC körde på La Cle' vid Berzeli? Det var tider det. Dans från 23.00-03.00 - VARJE GÅNG!
Det är så det ska vara. Prestigelöst, tight dansgolv och bra ladd och inte så mycket liksom. Utbudet är så oerhört klent nu för tiden så man nästan blir gråtfärdig. Dessutom borde det, tycker jag, sättas en åldersgräns på åtminstone 20 år...

Är detta önsketänkande enbart eller känner någon sig manad att styra upp? Annars tar jag tag i det själv. Skule ni komma?

www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!