I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
DJ

2005-01-23 01:41

Sound/dub

Ok, tänkte att det vore roligt om alla skrev sitt favoritsound och sin favoritdubplate av det soundet. Gärna en liten förklaring vafd som hör soundet och/eller dubplaten så bra. Eftersom jag började skriva så får jag väl börja med att skriva:

Killamanjaro.Det är ett svårt val, jag skulle gärna skriva Stone Love också. Men eftersom jag startade tråden måste jag också hålla mig till reglerna.
Dubplate: Sound nah have sense -Junior Reid. Jag antar att jag måste komma med en bra förklaring då jag varken har valt en artist som är foundation och/eller död. Men det är något med denna låt som har gjort att jag har fastnat för den. Precis som med Cocoa Tea´s -Go home to your nana så tilltalar den mig på ett speciellt sätt. Grejen är också att jag inte har hört Silverhawk så mycket och det är mycket diskussioner om att Silverhawk har de fetaste Junior Reid dubsen. Men som sagt har jag ingen aning. Nästa person?

They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips