80`s dancehall
Jag tycker det behövs en tråd angående 80tals dancehall!! Skulle vara kul att höra vad ni tycker om olika saker. Vem tycker du gjorde bäst grejer på 80 talet? Bästa rytmen? Bästa låten? Bästa label?
That`s my style, its wicked and wild!
Favoritartister: Half Pint, Barrington Levy, Tenor Saw, Super Cat, Courtney Melody, King Kong och Frankie Paul. Låtar: Pass the tu sheng peng, Tidal wave, Inferiority Complex och Shub In med Frankie. Dangerous med Conroy Smith Level the vibes och What more can I really do (upptäckt genom Aphex övergrymma 80`s mixskiva) med Half Pint. Si boops deh, Dem run things och Sweet for my sweet med Super Cat. African Children och Roll called med Tenor Saw. Lick shot och Modern girl med Courtney Melody. Bam Bam med Tiger. Jammys är bästa labeln, Here I come med Barrington är världens bästa reggaelåt. Duck e en av dom bästa rytmerna.
finns ju alldeles FÖR mycket bra för att ens orka gå in på det...
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
bästa rytmerna: sleng teng, tixx, stalag, tempo. bästa låtarna: nitty gritty - hog inna minty och run down the world , carl meeks - weh dem fah, supercat - cry fi di youth. bästa labels: jammys, techniques, waterhouse.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Håller med orrre, det är det bästa. Finns så mycket.. Återkommer
Fetaste rytmer: Eftersom Tempo e den bästa rytmen någonsin så räcker det att skriva den.. Fetaste versionerna av Tempo: 1. Unitys version som Errol Bellot kör på. Oj oj oj va fet den e. (Om nån vet nån annan låt på den versionen så hör av er till mig eller om nån har instrumentalen för den behöver jag också) 2. Firehouse versionen 3. Penthouse-versionen 4. Bum Rock LTD versionen som bla Admiral Shirt å Little John kör på. Fetaste låtarna på Tempo: 1.Ginger - Man Nowadays 2. Dixie Peach - Slaughter 3. Errol Bellot - What A Wonderful Feeling 4. Garnett Silk - Complaint 5. Wayne Passley - Why Do You Lie Fetaste labels: Firehouse, Waterhouse, Jah Tubbys, Y&D, Jammys, Taurus etc. Favoritlåtar från 80-talet just nu: *Errol Bellot - What A Wonderful Feeling *Minivan Driver och Bubble & Rock med Little Clarkie *Wayne Smith - Ickie All Over *Tenor Saw - Run From Progress Nu orkar jag inte mer...
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
mer knowledge:
kolla in captain rub-a-dub:s hemsida med massor av skön lyssning..
dancehallstyle! mycket foundation, realaudiomixar från 10 till 25 minuter långa, det mesta är 80´s.. harr hittat många favoritlåtar.
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Rytm :Sleng Teng, Duck, Sick Artist : Barrington Levy, Tenor Saw, Yellowman Label : Jammys
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
orrre: vilken fet sida. TACK!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Förlåt att jag glömde Cocoa Tea men till skillnad från de flesta andra så är jag mest förtjust i senare grejer med honom, för Augustus Gussie Clarke och X-terminator.
HEllo! kul att se vad ni gillar!!!! vad säger ni om att skriva ner Bästa soundboy låten????? (from the 80´s) this is murder bye death i spit on your grave!!!!
Yeah...Captain RubADubs sida e fet!
Gå även in
här och klicka på
Dancehall scorchers of the 80's mixen. Den e wicked!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
Jah Thomas - Shoulder Move fet platta den oxå...=)
Bästa soundboy låten. Hmm, svårt. Just nu är jag inne på Cocoa Tea -Run home eller vad den nu heter. Funkar inte riktigt om man inte är så gammal dock.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
Banana Man - Roughneck Soundkiller Såååå fet.
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
little john har gjort flera tunga, bla tubbys fade away & jammys nuff a dem gwaan. king kongs version av run down the world, fast den är väl för ny..
Alla Don Carlos låtar är ju tunga! Om man kan kalla det dancehall... Lovers/Dancehall typ
Jag glömde Junior Reid -Fit om den nu är 80´s.
Michael Bitas - Die Yu Die
Oj, fetaste soundbwoy låten... Finns en del att välja på, personligen förtjust i 1 pint och Hammermouth - Anotherone gone, the champion kill another sound inna di lawn...(ingel titel på min 7" just nu, annars är Johnny Osbournes - Death in the arena grymm, Malibu- kill a sound, Banana Mans - Soundboy stylee, Candymans - Shower Dubplate... Osv, osv... av dom givna klassikerna är nog fan, ring the alarm fortfarande grymast... Riiiing theee aaalaaarm, anothe.... Pullup!!! Går fan inte att tröttna på den.
Poppa_Nikoo Faaalse alaarm!
Hur ofta spelas 80 tals rub a dub hemma?? det ar det jag gillar mest nar jag gar pa nagon godis dance har sa rub a dub mash up. Jag tar 80-tal framfor allt som gjorts fran typ 96 till nu
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.
aha... false alarm, det luktar clash...
Ferma P24 Det spelas väldigt sälllan eller rättare sagt aldrig 80´s rubadub här i Sverige. Kanske om någon spelar lite som warm up men absolut inte mer än så.
vi får inte glömma powerhouse!
...gört så det blir gjort...
faan de sjukt lite 80 dancehall , eller dancehall för mej e 80 tals dancehall , inte ny ragga yao mera rub a dub till folket booom baaaaam booom baaaam
ARE U READY FI DI ROAD
nån borde styra upp en dans med bara 80's dancehall...
jag skulle lätt komma och dansa mig en låt! (bra ide,kan inte någon fixa det)
Om vi spelade på ett mindre ställe skulle det gå, lovar att göra ett försök inom en snar framtid! Då kan jag äntligen få spela mina Frankie Paul-12:or. Kanske kan man ta det i samband med något annat; festival, konsert eller liknande.
nej en klubb som kör en gång i månaden med endast 80 tals dancehall rub a dub...
yes de vi vill höra , trött på all yaggyao högaknän orka inte
ARE U READY FI DI ROAD
Mike Brooks- A man is a king! Det är fan en riktigt fet låt, den är i a f från 80-talet!
Dom kallar mig Francis
mina favoriter i backen från 80 talet e nog endå barrington spence stars in the getto och cornell campbell money
ARE U READY FI DI ROAD