I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

I kväll Ijahman gäster Mondo

Övrig musik - Reggae & Dancehall

   

2004-10-27 10:03

I kväll Ijahman gäster Mondo

I kväll gäster reggaens överstepräst Ijahman Levi Stockholm. City nådde honom i London.
- Jag bor på Jamaica. Där gäller mest hård musik. Ijahman växte upp i det tuffa Trenchtown , precis som flertalet reggaestjärnor - bland annat Bob Marley.
Först vid tretton års ålder ser Ijahman en vit man. Att den råkade vara producenten som startade Island, Chris Blackwell, var förstås inte fel. Han tillbringade två år i fangelse efter en misshandel-
- När jag åkte in var jag Trevor Sutherland, när jag kom ut var jag Ijahman. Jag behövde en ny själ och fick det. Jag skapade min första sång "Jah Heavy Load". Låten i dag är hans största hit jämte "I Do" och "Are We A Warrior".
I kväll kan we höra hans själfulla, magiskt psalmlika stämma med tillhörande fyrmannaband på Mondo.
-Musik är liv, musik föder liv. Musik skapar kreativitet hos oss alla, säger han.
Kvällen bjuder också på Zilversurfarn, Röda Stjärnan och Roots Circus.
Från kl 21.00
230kr + avg på www.ticnet.se, multikulti, pet sounds, ablaze och musikörat ( Uppsala )