I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2011-07-31 01:20

Min låt...

Hej. Jag har sen jag var 10 år varit intresserad av att skapa musik. Jag har aldrig varit speciellt intresserad av att lära mig spela något instrument, mitt musikskapande började med nrj djay marcoolio edition, fortlöpte till magic music studio. Jag lekte lite med rebirth som min storebror hade skräpandes på datorn och där lärde jag mig termen cutoff. Där slutar min musikskaparkunnskap tills jag för ca två år sedan lärde känna reason och bestämde mig för att lära mig programmet. Jag är ännu inte fullärd på långa vägar, men efter två år har jag har gjort en låt. Denna låten är byggd mycket på slump, om någon ber mig återskapa den kommer resultatet inte likna låten för fem öre.

Jag gjorde denna låten för ungefär ett halvår sedan. Jag är jävligt självkritisk, men efter att ha lyssnat på låten ett halvår efter att jag gjort den (clear my mind :P) känner jag att den faktiskt är ganska bra. Det är 100% omastrad, dvs jag har ingen som helst koll på mastring, jag har justerat nivåerna på tracksen någorlunda. Har inte kvar source filen så jag kan inte justera i efterhand.

Detta är vad jag kom fram till på 13 års musikskapandeintresse eller 2 år i programmet jag jobbar med. (Låter kanske mycket men musiken är en hobby och har inte alls mycket tid till den). Allt (inkl syntarna) är gjort från grunden (alla synthar är från "initial patch")

enjoy:
the terapist

..och en till låt:
wheel of fortune

jag har alltid rätt.