I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pacemaker + Mix

Övrig musik - Elektroniskt

2009-10-04 20:39

Pacemaker + Mix

Vet inte hur många som faktiskt missat denna underbara lilla maskin men jag köpte en själv för två veckor sen och har aldrig varit nöjdare. Perfekt leksak på tuben,för/efterfesten och funkar grymt bra även när jag kör sets ute.

Länk för nyfikna:

Pacemaker.net

Hur som helst, självklart så har den inspelningsmöjligheter och detta är den första mix jag faktiskt spelat in. Titeln säger väl allt! Jag varnar för att liknade situationer uppstår om man skaffar en sån här liten maskin.. det är inte första gången jag glömmer att gå av vid rätt station.

rwac - nattbuss 491

2009-10-04 22:02
Sluta nu!
Jag är så sjukligt sugen på en sådan men känner att det är lite för många tusenlappar för något jag bara kommer leka med hemma/på spårvagnar och aldrig använda praktiskt.

Får jag tag på en begagnad lite billigare kommer jag nog slå till dock.

Btw, hur funkar cuandet, är det ala CDJ där man sätter en cuepunkt eller kan man dra och släppa med den tryckänsliga plattan?

Snygg mix också, inte min musik dock.

2009-10-04 22:15
Den är värd sina tusenlappar må jag säga, det har blivit ett beroende för att bäst beskriva det. Och när man väl kommit in i den går den utmärkt att använda för spelningar, även om jag förstår charmen i att fortsätta med sina cds/vinyler etc.

4000:- får du punga för storebrorsan med 120 gigs minne på 4sounds i Stockholm. det är det bästa priset jag har hittat so far.

Angående cuande går det bra att göra både och, snurrar du på plattan när båda låtarna spelar ser har du en liten indikator som visar på hur bra dom ligger på beat mot varandra så att du enkelt kan rätta till det. Tryckplattan är extremt lättanvänd.. jag råder dig att iaf få tag på ett provexemplar och give it a go. Det är svårbeskrivligt men man blir helt förlorad i den där maskinen.

2009-10-04 22:19
Juste! Om du gillar att mixa bör du tanka pacemakers egna editor för just detta ändamål!

Pacemaker Editor

Om något går snett under mixtillfället kan du göra en fuling och rätta åt det efteråt, allting du gör på pacemakern dyker sedan upp i programet på tidslinjen. Helt fantastiskt :).

Tack för feedbacken, vad djar du själv när du kör?

2009-10-04 22:38
Jag vet att en utomsocknes kompis har en, jag ska se om han vill låna ut den till mig.

Jag spelar mest dubstep och kör enbart vinyl även om jag börjat lära mig CDJer lite smått, men det känns alldeles för lätt.
"Cue, cue, cue, cue, play". Så ligger allt rätt, känns lite trist.

2009-10-05 16:48
hur är den med eqande? har ju inte provat den själv, men verkar lite låst om man bara kan "skruva" på en ratt åt gången..
http://soundcloud.com/mega-drive

2009-10-05 17:29
Det är sant som du säger att du bara kan eq:a en inställning åt gången men det går förjävligt snabbt så det är inget man direkt lider av. Och när du väl ställt in bass, treble och låt oss säga en tredje effekt på en låt som du vill ha kan du "killswitcha" av dom och sen när du väl börjar röra crossfaden är du bara en knapptryckning för att ha dom effekterna igång igen.

Så du har möjlighet att "snurra" på flera samtidigt men inte exakt som du kanske är van vid.

2009-10-06 05:43
Dödade några låtar när jag stod nere i tvättstugan och resultat blev fan smutsigare än vad tvätten var pre maskinen.

http://mix.pacemaker.net/rwac/mixes/dirty_laundry/